In 5 stappen maak je jouw campagne ook in 2023 weer succesvol

Het najaar is een hectische periode. Terwijl je nog druk bent met het afronden van dit jaar, liggen de plannen voor het komende jaar ook op je te wachten. Kortom, het najaar is steevast een periode waarin je meerdere ballen hooghoudt. Geen nood! Met deze vijf stappen wordt jouw campagne ook volgend jaar weer een knallend succes.

1. Stel concrete doelen!

Denk met je team goed na over de doelen van het nieuwe jaar: wat wil je bereiken? Is het doel hetzelfde als vorig jaar? Of zijn er andere prioriteiten? Zorg voor een stip op de horizon en formuleer duidelijke doelen, waaraan je jouw succes kan meten.

2. Voor wie doe je het?

Grote kans dat je jouw doelgroep in kaart hebt gebracht. Toch adviseer ik je om deze jaarlijks nog eens kritisch te bekijken: is de doelgroep veranderd in de loop der tijd? En wat weet je nu echt van de professionals die jij wil bereiken, boeien en binden? Breid jouw kennis van de doelgroep uit aan de hand van persona’s. Hiermee kruip je echt in de huid van jouw klant. Ontdek de problemen waar ze tegenaanlopen, weet wat hun behoeften zijn. Alleen zo kan je echt waardevol zijn voor je doelgroep.

3. Een goede planning biedt houvast

Dat een planning belangrijk is, hoef ik je vast niet te vertellen. Het is handig om vooraf de belangrijke momenten over een heel jaar te bepalen. Welke belangrijke gebeurtenissen staan er sowieso op de planning voor jouw klanten? Denk aan belangrijke congressen, maar bijvoorbeeld ook aan feestdagen. Zorg ervoor dat je naast een continue “always on campagne” projectmatig te werk gaat gedurende het jaar.

4. Het favoriete medium van jouw doelgroep

Je kent jouw (potentiële) klant als geen ander en weet dus op welke kanalen de doelgroep hun tijd besteedt en met welk doel. Consumeert de professional informatie via online nieuwsbrieven van vakbladen en amusement via LinkedIn, podcasts of Instagram? Iedereen heeft een favoriet medium en het is belangrijk om je op dezelfde plekken te bevinden als jouw klanten.

Zet je campagne dus crossmediaal in. Maak gebruik van een combinatie van kanalen om jouw B2B klanten te bereiken. Kies strategische momenten voor advertenties in vakmedia, zorg dat je prominent aanwezig bent tijdens belangrijke evenementen waar je face-to-face in contact komt met professionals en zorg voor een goede online zichtbaarheid middels websites, nieuwsbrieven, maar ook podcasts, webinars en socials waar jouw doelgroep zich bevindt. Zorg dus dat je vindbaar bent, zonder dat iemand je hoeft te zoeken.

5. Val op!

Binnen ongeveer een halve seconde heeft iemand bepaald of er verder gelezen wordt, of dat er doorgelezen/gescrold wordt. Je hebt dus maar een kort tijdsbestek waarin je de aandacht van de doelgroep kan trekken. Wees creatief en pak de aandacht. Hoe doe je dat? Zorg voor pakkende visuals, maak het persoonlijk door mensen en gezichten in beeld te brengen, boei doormiddel van vragen of verfrissende copy en – heel belangrijk – vergeet de opvallende CTA niet.

Kortom, ook in deze drukke periode is het belangrijk om deze vijf stappen niet te vergeten. Dus, formuleer je doelen, kijk nog eens kritisch naar jouw doelgroep, stel een duidelijke jaarplanning op voor houvast, zorg dat jij zichtbaar en makkelijk vindbaar bent en val op door middel van opvallende uitingen!

 

Kan ik jou tijdens deze drukke periode ontzorgen en één of meerdere punten uit handen nemen? Bekijk mijn agenda en plan een moment om samen te sparren!

Reserveer je advertentie In 5 stappen maak je jouw campagne ook in 2023 weer succesvol direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!