Arbeidsmarktcommunicatie: mission is possible

Jij zet een vacature online en binnen een paar uur krijg je de eerste reacties al binnen. Not this time. We leven al lang niet meer in de tijd dat goede kandidaten aan komen waaien; de werkgever moet de werknemer aantrekken en niet andersom. Jij, als werkgever, moet een potentiële kandidaat kunnen verleiden. Maar hoe doe je dat?

Wij helpen organisaties om professionals te bereiken, binden en boeien en zorgen ervoor dat jouw waardevolle verhaal bij de juiste professional belandt. Hoe?

Print

Een jaar of vijf geleden, was het nog de vraag of het “oude vertrouwde print” wel op kon boksen tegen het “nieuwe online”. Inmiddels weten onze klanten dat vakbladen onmisbaar zijn wanneer je bepaalde professionals optimaal wilt bereiken. Offline is niet dood, maar wordt wel slimmer ingezet. Print is flexibel en geeft de ruimte om creatief te zijn: interviews, advertorials, verslagen, you name it.  Laat jouw medewerkers aan het woord, ze zijn jouw beste ambassadeurs, zij weten het beste wat jouw organisatie beter maakt. Laat ze vertellen waarom ze voor jou hebben gekozen.

Face-to-face

Vergeet niet om persoonlijk contact te maken met de doelgroep. Organiseer je regelmatig open dagen of meet-ups?
Dé perfecte mogelijkheid om een band op te bouwen met de professionals. Misschien stappen zij niet gelijk over, maar door jouw betrokkenheid en de positieve indruk die je achter laat, voelen zij zich wel welkom binnen jouw organisatie. “People never forget how you made them feel”.

Tegenwoordig worden er honderden congressen georganiseerd, die jou een kans bieden om jouw organisatie te profileren. Direct contact met potentiële kandidaten, bijdrage aan jouw naamsbekendheid en mogelijkheid om langdurige relaties op te bouwen, ga ervoor!
Natuurlijk vereist dit een investering van tijd en geld, maar levert een enorme bijdrage aan het imago van jouw organisatie en zorgt voor veel mond-tot-mond reclame voor jou als werkgever. Wat op lange termijn leidt tot een sterk employer brand.

Online

Het online gedeelte van jouw arbeidsmarktcampagne mag niet ontbreken. Waarschijnlijk heb je een eigen website en ben je actief via social media, dit zijn al stappen in de goede richting. Professionals bevinden zich op meerdere plekken en relevante ontwikkelingen over hun vakgebied vinden ze via vakmedia. Ook dit zijn voor jou de juiste kanalen om nieuwe medewerkers te vinden.

Om de vakmedia zo efficiënt mogelijk in te zetten, bespreken we graag met jou wat jouw doelen zijn en wie je graag wilt bereiken. Professionals binnen een bepaald specialisme bereiken? Regionaal of landelijk? Een campagne gericht op employer branding of een advertentie voor een vacature? Jij mag kiezen.

De combinatie van offline en online kanalen zorgt er voor dat het bereik optimaal en efficiënt is en dat de juiste professionals worden bereikt. Wij kijken graag met je mee, weten welke kanalen bij jouw behoeften passen en denken mee in concept, campagne en content en zorgen natuurlijk voor een continue check.

Meer weten? Team Employer Branding staat voor je klaar!

Reserveer je advertentie Arbeidsmarktcommunicatie: mission is possible direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!