Als marketeer ben je continu op zoek naar manieren om professionals te bereiken, boeien en binden. Professionals als oncologen kan je gemakkelijk bereiken met bijvoorbeeld een advertentie in het vakblad, de e-nieuwsbrief of website van Medische Oncologie. Relevante inhoud zorgt voor het boeien en binden van de doelgroep.
We geven je graag wat meer inzicht in de interesses van de oncoloog. Goed om te weten waar de interesses van jouw doelgroep liggen en te weten waarop jij jouw contentuitingen kan aansluiten. We onderzochten wat de meest gelezen artikelen van oktober 2022 zijn op de website van Medische Oncologie, een titel van BPM Medica.
1. Consortium voor snellere ontwikkeling medicijnen op maat
Het Nationaal Groeifonds investeert 325 miljoen euro om kandidaat-kankermedicijnen sneller en goedkoper te ontwikkelen en eerder bij patiënten te brengen. Tijdens de NVMO-Oncologiedagen geeft prof. dr. Miriam Koopman een toelichting op het hoe en waarom van dit project, dat Oncode-PACT gedoopt is.
Lees het volledige artikel hier.
2. ‘Jaren transparant en consistent werken worden beloond’
Sinds de oprichting in 1997 is de NVMO steeds professioneler geworden, menen ereleden en huidig voorzitter. Ze blikken terug op het 25-jarig bestaan en vertellen wat de vereniging nog te wachten staat. ‘Jaren transparant en consistent werken worden beloond: medisch specialisten buiten de oncologie kijken nu ook naar de cieBOM.’
Lees het volledige artikel hier.
3. 'Meedoen aan een studie vraagt veel betrokkenheid van patiënt en omgeving'
Meedoen aan experimenteel fase I-onderzoek kan patiënten in de palliatieve fase een gevoel van houvast bieden. Tegelijk gaat studiedeelname gepaard met veel onzekerheid. Tijdens de NVMO-Oncologiedagen spreekt internist-oncoloog en klinisch farmacoloog dr. Marloes van Dongen over de ingewikkelde besluitvorming rond fase I-onderzoek, waarbij goede communicatie tussen arts en patiënt cruciaal is.
Lees het volledige artikel hier.
Hopelijk ben je geïnspireerd en kan je jouw content binnen je campagne gericht afstemmen op jouw doelgroep.
Kan ik je helpen met het scherp insteken van jouw campagne richting oncologen? Neem een kijkje in mijn agenda en plan vrijblijvend een afspraak met me in.