De kracht van klantervaringen

Hoe betreed je een nieuwe markt door middel van klantervaringen?

De situatie

Proud Packaging ontwikkelt verpakkingen voor de meest uiteenlopende producten in diverse branches. Zij stemmen het verpakkingsmateriaal af op de wensen, voorkeuren en producten van de klant.

Hoewel Proud Packaging actief is in verschillende branches, is de organisatie nog onbekend in de optiekbranche. Deze markt willen ze graag betreden en naamsbekendheid genereren bij opticiens.

Proud Packaging Logo

De uitdaging

  • Naamsbekendheid vergroten van het product bij opticiens;

 

  • Onderzoek doen naar de kansen op een onbekende markt;

 

  • Grote impact maken met een klein budget.

De oplossing

Wat is de beste manier om op te vallen in de optiekbranche met een beperkt budget? 

 

Cross geeft advies in drie stappen:

1. Doelgroep

Waar bevindt de beoogde doelgroep van Proud Packaging zich? Zij willen opticiens bereiken, boeien en binden aan hun merk. Vakblad Oculus focust zich op de ondernemerskant van de optiekbranche. De doelgroep is serieus geïnteresseerd in de content van het vakblad.

Adverteren in Oculus

2. Budget

Proud Packaging heeft een beperkt budget voor deze campagne. Hoe creëren we dan toch naamsbekendheid? We leggen onze ideeën voor aan de redactie van vakblad Oculus: zij weten immers het beste wat hun lezers interessant vinden en wat de meeste impact maakt.

3. Artikel

We komen erachter dat Proud Packaging al één klant binnen de doelgroep heeft, dit biedt kansen. We nemen contact op met de klant en plannen een meeting samen met de redactie. We besluiten dat een interview, afgenomen door de redactie, het juiste middel voor Proud Packaging is. Het diepte-interview geeft zowel informatie over het product, als een positieve review van een klant.

Redactioneel artikel in Oculus

"Het artikel met de ervaringen van één van mijn klanten, maakt mijn verhaal sterker. Mijn naamsbekendheid heeft een boost gekregen in de optiekbranche"

– Jeroen Houwer, Directeur Proud Packaging

Het resultaat

Het interview is een opvallend artikel van 2 pagina’s in vakblad Oculus. We zien meteen de kracht van een goed, redactioneel verhaal in combinatie met een review. Proud Packaging krijgt na het artikel meerdere aanvragen binnen van opticiens.
Door de eerlijke review weten klanten écht wat ze aan Proud Packaging hebben. Dit heeft tot meerdere aanvragen geleid. 

3 Tips van Sjaak

  • Gebruik de kracht van de ervaringen van jouw klanten;

  • Ook met een klein budget kun je succesvol toetreden tot een nieuwe markt;

  • Betrek de redactie bij het maken van een sterk artikel, zij weten wat hun lezers interessant vinden.

Meer Cases bekijken?

Bekijk met welke oplossingen we onze klanten hebben geholpen in het beter bereiken, boeien en binden van professionals.

Kom in contact

Bekijk met welke oplossingen we onze klanten hebben geholpen in het beter bereiken, boeien en binden van professionals.

Virtueel kopje koffie met Sjaak Bruins: Daag Sjaak Bruins uit om mee te denken...

Daag Sjaak Bruins uit om jouw concept te ontwikkelen!

Kan Sjaak Bruins jou helpen bij het ontwikkelen van een pakkend concept? Laat je gegevens achter, hij neemt zo snel mogelijk contact met je op. Liever zelf contact opnemen? Dat mag natuurlijk ook.

Direct weten hoe je jouw volgende klant bereikt?

dAIron

Dé AI tool voor jouw B2B marketingcampagne

Reserveer je advertentie De kracht van klantervaringen direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!