De kracht van klantervaringen
Hoe betreed je een nieuwe markt door middel van klantervaringen?
De situatie
Proud Packaging ontwikkelt verpakkingen voor de meest uiteenlopende producten in diverse branches. Zij stemmen het verpakkingsmateriaal af op de wensen, voorkeuren en producten van de klant.
Hoewel Proud Packaging actief is in verschillende branches, is de organisatie nog onbekend in de optiekbranche. Deze markt willen ze graag betreden en naamsbekendheid genereren bij opticiens.
De uitdaging
- Naamsbekendheid vergroten van het product bij opticiens;
- Onderzoek doen naar de kansen op een onbekende markt;
- Grote impact maken met een klein budget.
De oplossing
Wat is de beste manier om op te vallen in de optiekbranche met een beperkt budget?
Cross geeft advies in drie stappen:
1. Doelgroep
Waar bevindt de beoogde doelgroep van Proud Packaging zich? Zij willen opticiens bereiken, boeien en binden aan hun merk. Vakblad Oculus focust zich op de ondernemerskant van de optiekbranche. De doelgroep is serieus geïnteresseerd in de content van het vakblad.
2. Budget
Proud Packaging heeft een beperkt budget voor deze campagne. Hoe creëren we dan toch naamsbekendheid? We leggen onze ideeën voor aan de redactie van vakblad Oculus: zij weten immers het beste wat hun lezers interessant vinden en wat de meeste impact maakt.
3. Artikel
We komen erachter dat Proud Packaging al één klant binnen de doelgroep heeft, dit biedt kansen. We nemen contact op met de klant en plannen een meeting samen met de redactie. We besluiten dat een interview, afgenomen door de redactie, het juiste middel voor Proud Packaging is. Het diepte-interview geeft zowel informatie over het product, als een positieve review van een klant.
"Het artikel met de ervaringen van één van mijn klanten, maakt mijn verhaal sterker. Mijn naamsbekendheid heeft een boost gekregen in de optiekbranche"
– Jeroen Houwer, Directeur Proud Packaging
Het resultaat
Het interview is een opvallend artikel van 2 pagina’s in vakblad Oculus. We zien meteen de kracht van een goed, redactioneel verhaal in combinatie met een review. Proud Packaging krijgt na het artikel meerdere aanvragen binnen van opticiens.
Door de eerlijke review weten klanten écht wat ze aan Proud Packaging hebben. Dit heeft tot meerdere aanvragen geleid.
3 Tips van Sjaak
Gebruik de kracht van de ervaringen van jouw klanten;
Ook met een klein budget kun je succesvol toetreden tot een nieuwe markt;
Betrek de redactie bij het maken van een sterk artikel, zij weten wat hun lezers interessant vinden.
Meer Cases bekijken?
Kom in contact
Virtueel kopje koffie met Sjaak Bruins: Daag Sjaak Bruins uit om mee te denken...
Daag Sjaak Bruins uit om jouw concept te ontwikkelen!
Meer weten over de mogelijkheden?
Bel ons op 010 – 74 21 020 of stuur een e-mail naar info@cross.nl.