Geef jouw crossmediale campagne een boost met vakmedia
Onlangs hielpen we één van onze klanten met het maken van een podcast. Natuurlijk vertellen we je graag over het succesvol bedenken, organiseren en opnemen van de podcast, maar in dit artikel vertellen we nóg liever over de succesvolle promotie van de podcast.
De klant wil deze promotie namelijk groots aanpakken. Dan ben je bij Cross natuurlijk aan het juiste adres. Lisanne (marketing consultant binnen team concepts) is de afgelopen tijd druk bezig geweest om de podcast tot een succes te maken en focust zich nu op het helpen met de promotie.
Ze komt met een waterdichte, crossmediale campagne, bestaand uit drie delen:
- Face-to-face campagne
- LinkedIncampagne
- Vakmedia-campagne
De podcast richt zich tot medische professionals. Daarom wordt gekozen voor verspreiding via MedFeed. Een podcastplatform voor én door professionals werkzaam in de zorg.
1. Face-to-face campagne
Eén van de beste manieren van face-to-face contact is tijdens events. Hier is tijd om te netwerken en zo in contact te komen met jouw doelgroep. Mensen krijgen zo een gezicht achter de organisatie. Dit leidt tot een snellere respons en is daarom een handige tool.
Voor de promotie van de podcast gaan we naar een event waar uitsluitend de doelgroep aanwezig is. Hier delen we flyers uit met informatie over- en een QR-code naar de podcast.
Door flyers uit te delen komen we in contact met de doelgroep, maken we ze nieuwsgierig en geïnteresseerd. Wat leidt tot conversie: het scannen van de QR-code en uiteindelijk het beluisteren van de podcast.
2. LinkedIncampagne
Een LinkedIncampagne maakt het mogelijk om je advertenties super specifiek te targeten.
Precies wat we nodig hebben! Hierdoor komt onze uiting direct bij de medische professionals. De campagne leidt de doelgroep direct naar de podcast met een link.
3. Vakmedia
Vakmedia, de tool om in te zetten om een uiting bij een specifieke doelgroep te krijgen. Vakmedia richten zich namelijk tot specifieke beroepsgroepen en nichemarkten. Voor deze campagne zetten we de vaktitel Medisch Contact in. Deze vaktitel is erg populair bij de doelgroep.
Medisch Contact biedt tal van mogelijkheden om uitingen te plaatsen. Een advertorial, wikkel en een insert zijn voor deze promotie het meest geschikt.
Een wikkel heeft de hoogste attentiewaarde, dit is goed voor de awareness en geeft een boost aan onze promotie.
Ditzelfde geldt voor de insert. Als je het blad openslaat valt de insert er uit. Dit zorgt direct voor awareness en zo ook voor een hogere attentiewaarde.
In een advertorial worden een of twee hele pagina’s gevuld met een artikel en zo ga je meer de diepte in over je onderwerp. Op deze manier creëer je niet alleen awareness, maar ook thought leadership. Zo laat je zien hoeveel je weet van het onderwerp.
Ook op de uitingen in Medisch Contact plaatsen we een QR-code naar de podcast. Zo meten we wie van waar naar onze podcast toekomt. Deze statistieken zijn heel handig met het oog op een volgende campagne. Wil je meer weten over waarom de QR-code niet kan ontbreken in jouw strategie? Klik dan hier.
Vakmedia spelen in deze case een grote rol in de promotie. Dat komt omdat vakmedia enorm krachtig zijn bij het bereiken, boeien en binden van professionals. Wil jij meer weten over waarom vakmedia onmisbaar zijn in jouw mediaplan? Klik dan hier.
Tip van Lisanne
Meer Cases bekijken?
Wil je meer weten over deze case, of kan ik je helpen met het in kaart brengen van je doelgroep?