Cross

Interactie op afstand

Voorlichtingen rondom coronavaccins door middel van een online, interactieve paneldiscussie

Het is 2020, corona breekt uit en fysieke evenementen zijn niet meer mogelijk. Voor veel organisaties wordt het lastiger om hun doelgroep op de juiste, interactieve manier te bereiken.

 

Ook voor Platform Marketing in Farma. In maart 2021 wil het platform wil haar lezers informeren én betrekken rondom het onderwerp coronavaccins. 

Platform Marketing in Farma

De uitdaging

Interactie met professionals zonder fysieke bijeenkomst

Hoe zorg je voor een hoge mate van interactie met professionals, in tijden dat fysieke bijeenkomsten niet mogelijk zijn?

Marketing in Farma willen graag de volgende doelen behalen:

  • Voorlichting geven over de coronavaccins.
    Dit is in tijden van corona een ontzettend belangrijk, maar ook een zeer beladen onderwerp. Ook bij professionals die werkzaam zijn in de farmaceutische industrie.

     

  • In contact blijven met het lezerspubliek van het platform Marketing in Farma;

  • Objectieve informatie verschaffen aan het lezerspubliek van platform Marketing in Farma.

De oplossing

De meest passende oplossing voor de gestelde doelen is een online event in de vorm van een paneldiscussie. De paneldiscussie biedt de oplossing, omdat het interactie met de kijkers uitlokt. Kijkers kunnen vragen stellen en aan de hand van stellingen die live beantwoord kunnen worden, heeft de kijker echt het gevoel deel uit te maken van de discussie, in plaats van “slechts” te kijken.


Om zoveel mogelijk kijkers te werven, worden voornamelijk de mediakanalen van Platform Marketing in Farma ingezet. Via de website, e-nieuwsbrief en sociale mediakanalen (paid en owned) vragen we geïnteresseerden zich aan te melden voor de paneldiscussie. De paneldiscussie is voor de kijkers extra interessant door de te verdienen accreditatie en de prominente namen die de discussie voeren.

Achter de schermen bij de videoproductie van Platform Marketing in Farma
Met een paneldiscussie creëer je interactie met jouw doelgroep via videoproductie

Onder de bezielende leiding van Marloes Meddens-Bakker (advocaat met specialisatie in geneesmiddelen reclamerecht), discussiëren Jan Willem de Heer (communicatiemanager bij Pfizer), Ted van Essen (vaccinatie-ambassadeur, arts en CGR-voorzitter) en Rinke van den Brink (NOS-journalist en schrijver) op 4 maart 2021 over dit trending topic.

 

Het grote voordeel van online evenementen, is dat – in tegenstelling tot een offline evenement – het niet slechts eenmalig is. Via het iFrameportaal, een soort online mediatheek, die we voor Marketing in Farma gebouwd hebben, is de videocontent door iedereen on demand terug te kijken.

Het resultaat

Voorlichting over coronavaccins, in tijden van corona een ontzettend belangrijk maar ook een zeer beladen onderwerp. Ook bij professionals die werkzaam zijn in de farmaceutische industrie. Dat het onderwerp leeft onder de doelgroep was te merken aan het aantal deelnemers. 

 

– Tijdens de live uitzending zijn er maar liefst 134 deelnemers.

 

– De on-demand versie is ondertussen 411 keer bekeken.

 

– De artikelen die volgenden na de uitzending zijn meer dan 30.000 keer bekeken.

Jouw eigen videoproductie

Wil jij net als Platform Marketing in Farma compleet ontzorgd worden bij een videoproductie die bij jouw doelen past?

 

Of heb je advies nodig op het gebied van contentmarketing of videomarketing? 

 

Sinds 2020 heeft Cross meer dan 70 videoproducties voor klanten verzorgd. Denk hierbij aan webinars, paneldiscussies en online congressen. We nemen niet alleen de productie uit handen, ook de marketing en promotie rondom het online evenement, en het bouwen van het iFrameportaal waardoor de productie altijd on demand bekeken kan worden.

 

Heb jij op ander vlak marketing advies nodig? Plan hieronder een afspraak met me in, ik denk graag met je mee!

Meer Cases bekijken?

Bekijk met welke oplossingen we onze klanten hebben geholpen in het beter bereiken, boeien en binden van professionals.

Kom in contact

Bekijk met welke oplossingen we onze klanten hebben geholpen in het beter bereiken, boeien en binden van professionals.

Virtueel kopje koffie met Bart de Wilde: Daag Bart de Wilde uit om mee te denken...

Daag Bart de Wilde uit om jouw concept te ontwikkelen!

Kan Bart de Wilde jou helpen bij het ontwikkelen van een pakkend concept? Laat je gegevens achter, hij neemt zo snel mogelijk contact met je op. Liever zelf contact opnemen? Dat mag natuurlijk ook.

Reserveer je advertentie Interactie op afstand direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!