Een succesvolle lancering van een nieuw product

Reymerink assortiment

De situatie

Een nieuw product op de markt

Reymerink is dé producent en leverancier van een ruim assortiment aan cosmetische vloeistoffen, reinigingsvloeistoffen en desinfectie. 

Ze hebben een nieuw product op de markt gebracht. Cross helpt met het vergroten van de naamsbekendheid.

De uitdaging

  • De naamsbekendheid van het product vergroten;
  • Opvallen in een markt met veel nieuwe producten en technologiën;
  • Een succesvolle lancering van het nieuwe product.
Bereik boei en bind pedicures en voetverzorgers
Podopost organiseert een winactie met Reymerink om het product onder de aandacht te brengen

De oplossing

Cross gaat aan de slag met de productlancering en adviseert Reymerink over de tools die ze kunnen inzetten om de doelen op het gebied van naamsbekendheid en awareness te vergroten, voornamelijk gericht op twee punten:

1. Keuze van vakmediakanalen

  • Kies voor vertrouwde vakmedia, zoals Podopost

  • Kies voor een kanaal met bestaande naamsbekendheid en doeltreffende bereik onder specifieke doelgroepen

  • Een langdurige campagne in Podopost zorgt voor naamsbekendheid onder 12.750 professionele voetverzorgers
Een langdurige campagne in vertrouwd vakblad Podopost om naamsbekendheid te genereren

2. Het merk in de spotlights

Reymerink is een samenwerking aangegaan met het vakblad Podopost. Hierbij is AllClean RT aangeboden als prijs voor een populaire prijsvraag van het vakblad. Zo is het nieuwe product niet alleen zichtbaar onder 12.750 professionals, maar maakt de geïnteresseerde pedicure ook nog eens direct kans om het product kosteloos te proberen.

De winnaars van de prijsvraag

“Op het moment dat de campagne in Podopost van start ging, merkten wij dat er meer aanvragen kwamen van (nieuwe) klanten”

– J. de Jong, 

Directeur Reymerink

Het resultaat

Dankzij het op de juiste manier inzetten van het vertrouwde vakblad, kreeg de naamsbekendheid van het product een enorme boost.

Advertentie in het vakblad Podopost

“Door een breed aanbod aan vakmedia, kunnen we specifiek de juiste professional bereiken voor jouw product en/of dienst. Zo creëren we de awareness die nodig is voor een succesvolle lancering van een nieuw product.”

– Thijs de Koning,

Accountmanager Cross

Meer Cases bekijken?

Bekijk met welke oplossingen we onze klanten hebben geholpen in het beter bereiken, boeien en binden van professionals.

Kom in contact

Bekijk met welke oplossingen we onze klanten hebben geholpen in het beter bereiken, boeien en binden van professionals.

Virtueel kopje koffie met Thijs de Koning: Daag Thijs de Koning uit om mee te denken...

Daag Thijs de Koning uit om jouw concept te ontwikkelen!

Kan Thijs de Koning jou helpen bij het ontwikkelen van een pakkend concept? Laat je gegevens achter, hij neemt zo snel mogelijk contact met je op. Liever zelf contact opnemen? Dat mag natuurlijk ook.

Direct weten hoe je jouw volgende klant bereikt?

dAIron

Dé AI tool voor jouw B2B marketingcampagne

Reserveer je advertentie Een succesvolle lancering van een nieuw product direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!