Een succesvolle lancering van een nieuw product
De situatie
Een nieuw product op de markt
Reymerink is dé producent en leverancier van een ruim assortiment aan cosmetische vloeistoffen, reinigingsvloeistoffen en desinfectie.
Ze hebben een nieuw product op de markt gebracht. Cross helpt met het vergroten van de naamsbekendheid.
De uitdaging
- De naamsbekendheid van het product vergroten;
- Opvallen in een markt met veel nieuwe producten en technologiën;
- Een succesvolle lancering van het nieuwe product.
De oplossing
Cross gaat aan de slag met de productlancering en adviseert Reymerink over de tools die ze kunnen inzetten om de doelen op het gebied van naamsbekendheid en awareness te vergroten, voornamelijk gericht op twee punten:
1. Keuze van vakmediakanalen
- Kies voor vertrouwde vakmedia, zoals Podopost
- Kies voor een kanaal met bestaande naamsbekendheid en doeltreffende bereik onder specifieke doelgroepen
- Een langdurige campagne in Podopost zorgt voor naamsbekendheid onder 12.750 professionele voetverzorgers
2. Het merk in de spotlights
Reymerink is een samenwerking aangegaan met het vakblad Podopost. Hierbij is AllClean RT aangeboden als prijs voor een populaire prijsvraag van het vakblad. Zo is het nieuwe product niet alleen zichtbaar onder 12.750 professionals, maar maakt de geïnteresseerde pedicure ook nog eens direct kans om het product kosteloos te proberen.
“Op het moment dat de campagne in Podopost van start ging, merkten wij dat er meer aanvragen kwamen van (nieuwe) klanten”
– J. de Jong,
Directeur Reymerink
Het resultaat
Dankzij het op de juiste manier inzetten van het vertrouwde vakblad, kreeg de naamsbekendheid van het product een enorme boost.
“Door een breed aanbod aan vakmedia, kunnen we specifiek de juiste professional bereiken voor jouw product en/of dienst. Zo creëren we de awareness die nodig is voor een succesvolle lancering van een nieuw product.”
– Thijs de Koning,
Accountmanager Cross
Meer Cases bekijken?
Kom in contact
Virtueel kopje koffie met : Daag uit om mee te denken...
Daag uit om jouw concept te ontwikkelen!
Meer weten over de mogelijkheden?
Bel ons op 010 – 74 21 020 of stuur een e-mail naar info@cross.nl.