Pak Customer Engagement net zo aan als het bouwen van een huis: begin met een stevig fundament

Iedereen wil de juiste doelgroep bereiken, boeien en binden. Een hoge mate van interactie en betrokkenheid – oftewel customer engagement – is haalbaar, maar hoe pak je dat aan?

 

Het creëren van customer engagement werkt net zoals het bouwen van een huis: het begint allemaal bij een onverwoestbare fundering. Maar hoe leg je de fundering voor een goede customer engagement strategie? Misschien moeten we eerst een stap terug doen: wat ís eigenlijk een customer engagement strategie?

De blauwdruk

Om bij de metafoor te blijven van het bouwen van een huis: alles begint met de tekening. Eigenlijk ben je nergens zonder plan. Het plan om betrokken klanten te krijgen noemen we, je raadt het al, de customer engagement strategie. Dit plan vormt de basis om interactie en activiteit tussen een externe klant en jouw organisatie te creëren.

Wat staat er in dat plan?

Uitgangspunt is inspelen op de behoefte van de klant middels het inzetten van verschillende tools en communicatiekanalen om uiteindelijk de klantbetrokkenheid te verhogen.

 

Alles binnen dit plan draait om waardevol, relevant en klantgericht communiceren. En dat begint met de juiste fundering.

Hoe bouw je een onverwoestbare fundering?

Bij Cross Concepts werken we altijd vanuit de visie dat het doeltreffend bereiken, boeien en binden van targeted doelgroepen om een slimme, creatieve en integrale aanpak vraagt. Deze baseren we op vier bouwstenen:

De customer engagement strategie begint bij stap 1. Customer
Stap 2 van de customer engagement strategie is Communication
Stap 3 van de customer engagement strategie is Channels
Stap 4 van de customer engagement strategie is Campaigns

Met deze bouwstenen leg je een onverwoestbare fundering voor een scherpe customer engagement strategie, in slechts een paar stappen! Klinkt simpel, toch?

Toch merken we te vaak dat de fundering wordt overgeslagen. Maak het daarom niet te moeilijk. Stel jezelf de volgende vragen voordat je begint met het bereiken, boeien en binden van professionals:

 

  • Met wie wil jij contact?
  • Wat is de inhoud van het contact?
  • Met welke communicatie en content stimuleer je interactie?
  • Via welke kanalen, touchpoints en flows bereik, boei en bind jij de doelgroep?
 

Kan je deze vragen beantwoorden en onderbouwen? Goed! Na het beantwoorden van deze vragen staat jouw fundering en kan jouw huis gebouwd worden!

 

 

 

Wil je samen verder bouwen aan jouw plan? Laat het me weten! 

Direct weten hoe je jouw volgende klant bereikt?

dAIron

Dé AI tool voor jouw B2B marketingcampagne

Reserveer je advertentie Pak Customer Engagement net zo aan als het bouwen van een huis: begin met een stevig fundament direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!