De kop van 2023 is er af! Nog wat inspiratie nodig?

‘Team Medisch’ staat zoals gewoonlijk voor je klaar om je te helpen met het bereiken, boeien en binden van artsen. Door middel van waterdichte campagnes, krachtige content en creatieve concepten. Maar deze keer middels een flinke dosis inspiratie. 

Lees hieronder hun tips voor het bereiken van artsen in 2023, samen met hun persoonlijke goede voornemens.

Arlan

“Starve your distractions, feed your focus.” Menig marketeer tuigt het ene na het andere project op om zijn of haar doelgroep te boeien, binden of te bereiken. Laten we in 2023 iets minder projecten doen, maar de projecten die we doen volledig benutten.”

Mijn persoonlijke voornemen? Precies hetzelfde (see what i did there?), en dat maakt het ook weer wat makkelijker om te focussen. Vaker nee zeggen, ondanks dat er zoveel goede ideeën en kansen zijn, zoveel mooie projecten waar een bijdrage aan geleverd kan worden.”

Lisanne

“Kruip in de huid van jouw klant, zorg ervoor dat je weet waar hij of zij echt behoefte aan heeft. Doe zelf een stapje terug en luister naar deze behoefte.”

“Mijn persoonlijke goede voornemen: verwachtingen managen – door zelf bij het maken van afspraken goed aan te geven wat haalbaar is, bijv. uitspreken wat er binnen welke tijd en in welke vorm opgeleverd kan worden, voorkom je stress en irritatie omdat iedereen van tevoren al dezelfde verwachtingen heeft.”

Roderick

“Ik neem me voor om met mijn klanten en projecten meer cross-overs op te zoeken tussen de farmamarkt enerzijds en volledig andere sectoren en competenties anderzijds. Dat is ook mijn tip: laaf je aan andere branches en mensen. In de kunst, in de wetenschap, bij ondernemers… en leg verbanden. Wat gebeurt er als je kunst en cultuur koppelt aan zorg? Hoe zou een softwareprogrammeur aankijken tegen een communicatievraagstuk? Hoe zou CoolBlue een zorgprogramma inrichten? Er gebeuren altijd heel toffe dingen als je je eigen verkokering loslaat en vanuit andere hoeken naar je eigen gedoe kijkt.”

“Persoonlijk neem ik me voor om weer meer out-of-comfort te gaan. Alhoewel ik er heel goede ervaringen mee heb, is er de klad in gekomen en dat is zonde. Dingen aangaan die spannend zijn is in negen van de tien gevallen zo leuk. De schaamte voorbij gaan met muziek maken, met improvisatietoneel, met het maken van een grap die op het randje is. En als het dan mislukt…rug recht en door!”

Miletson

“Creëer je eigen momentum. Wacht niet tot dat ene fysieke congres of die richtlijnaanpassing om je zichtbaarheid te verhogen, maar hou zelf de regie. Zorg dat je jouw doelgroep regelmatig voedt met relevante content en je eigen zichtbaarheid.”

“Mijn goede voornemen is om niet meer aan goede voornemens te doen.”

Judith

“Zoek de grens op van je creativiteit. Zo kun je onderscheidend communiceren.”

“Hocus pocus, keep your focus”

Bart

“Begin bij waar je het allemaal voor doet: de patiënt. Welke route bewandelt hij of zij tot aan de best mogelijke behandeling en/of kwaliteit van leven. Ken de journey en onderzoek waar je direct of indirect een bijdrage kan leveren. Met services, content en/of projecten waarin je vervolgens zoekt naar verwantschap om het maximale uit ieder touchpoint te halen. Of dat nu direct of via de healthcare professional is.”

“Een meer holistische benadering van projecten en bijbehorende campagnes voor mijn klanten. Vaak ben ik betrokken bij een onderdeel, maar hoe ziet het geheel eruit? Welk doel dient het binnen de strategie, met welke doelstellingen en hoe ziet het vervolg eruit? Door hier meer grip op te krijgen ben ik er van overtuigd beter te kunnen adviseren, inspireren en daarmee bijdragen aan succesvol project.”

Jochem

“Ook al zijn er misschien geen ontwikkelingen binnen een brand, zorg dat je altijd zichtbaar bent voor de professional”

“Gestructureerd werken en zorgen dat al de administratieve taken, die soms wat minder leuk zijn, ook gedaan zijn. Verder mezelf blijven ontwikkelen en kennis vergaren van de markt.”

Tim

“Maak jouw boodschap persoonlijk en herkenbaar.”

“Om iets te bereiken, moet je actie ondernemen.”

Direct weten hoe je jouw volgende klant bereikt?

dAIron

Dé AI tool voor jouw B2B marketingcampagne

Reserveer je advertentie De kop van 2023 is er af! Nog wat inspiratie nodig? direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!