Wat?
Veel organisaties houden vast aan “oude” wervingsmethoden, waardoor ze de juiste kandidaat niet bereiken.
Zo wordt er soms gedacht dat zo snel mogelijk overgaan op actie de ideale manier is om een vacature te vervullen: op alle relevante sites een vacature plaatsen en wachten tot de sollicitaties binnen stromen. Helaas werkt het in de praktijk niet altijd zo gemakkelijk en wil je liever naar de lange termijn kijken.
Daar komt employer branding om de hoek kijken. Je verwerft een voorkeurspositie – Ă©n behoudt deze – als werkgever in het hoofd van (potentiĂ«le) medewerkers. Het doel is aantrekken en behouden van juiste medewerkers.
Het gaat dan niet alleen om nieuwe medewerkers, maar ook om het behouden van huidig talent. Dat doe je door je als bedrijf te onderscheiden van de rest. Wat maakt jouw bedrijf bijzonder om voor te werken? Dat verhaal communiceer je naar de buitenwereld.
Hoe?
Deze punten zijn een goede start:
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!