Duurzaam drukwerk: goed voor de wereld én voor je organisatie

Dagelijks ben je bezig met het bereiken, boeien en binden van professionals. Hoe kan je dat combineren met een positieve impact op de wereld om ons heen?

 
Eén van die manieren is door te kiezen voor duurzame oplossingen. Bijvoorbeeld duurzaam drukwerk voor jouw magazine. Medisch Contact is één van de platformen die druk bezig zijn met het klimaat en duurzaamheid. Onlangs hebben we met hen gekeken naar het papier dat gebruikt wordt voor Medisch Contact. Zijn daar besparingen mogelijk, en zijn er duurzamere opties?

We vertellen je er graag wat meer over.

Het duurzame drukwerk

Hoe kom je tot duurzame keuzes voor je magazine?

Leo, productiecoördinator bij Cross, vertelt er meer over de keuzes die bij Medisch Contact zijn gemaakt: “Voor het papier hebben we gekozen voor een nieuwe, lichtere papiersoort. Het lichtere papiersoort is ‘maar’ 5 gram lichter per m2, maar op jaarbasis scheelt dat 16.000 kilo aan papier!

En, er is nog meer voordeel. Bij de productie van het nieuwe papier besparen we ook nog eens zo’n 60% aan CO2 uitstoot. Dat is op jaarbasis een besparing van ruim 95.000 kilo CO2.

Die gewichtsbesparing in papier betekent natuurlijk ook dat er minder kilo’s getransporteerd worden bij de bezorging van het tijdschrift. Bij een oplage van bijna 50.000 exemplaren per week scheelt dat op jaarbasis aanzienlijk.

Daarnaast wordt het magazine al langer niet meer verpakt in plastic, maar in papier. Een enorme verduurzaming voor Medisch Contact.”

Een duurzaam imago

Maar waarom zou je als organisatie kiezen voor een duurzamere productie van je magazine?

Leo antwoord: “Allereerst natuurlijk omdat het goed is voor de wereld om ons heen. Maar er zijn zeker voordelen voor jouw organisatie.

Duurzaamheid is nou eenmaal een hot topic voor consumenten én bedrijven. Door te kiezen voor de duurzame opties, laat je zien dat je bewust bezig bent met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat geeft een boost aan je imago.

 

Bovendien kan duurzaam drukwerk ook financiële voordelen opleveren. Door te kiezen voor lichter papier, bespaar je niet alleen op papierkosten, maar ook op verzendkosten.”

Kortom, duurzaam drukwerk is niet alleen goed voor de wereld om ons heen, maar ook voor jouw organisatie. Door te kiezen voor duurzaam drukwerk, laat je zien dat je als bedrijf bewust bezig bent met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Bovendien kan het financiële voordelen opleveren en bijdragen aan een positief imago.

Wil jij ook graag je steentje bijdragen aan het klimaat? Neem contact op over de mogelijkheden.

Direct weten hoe je jouw volgende klant bereikt?

dAIron

Dé AI tool voor jouw B2B marketingcampagne

Reserveer je advertentie Duurzaam drukwerk: goed voor de wereld én voor je organisatie direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!