Cross

Het visitekaartje is passé: op naar een duurzamer alternatief – opinie

Het is tijd om eerlijk te zijn. Het visitekaartje is over zijn hoogtepunt heen. In een wereld die steeds meer gefocust is op duurzaamheid en efficiëntie, is het tijd om afscheid te nemen van dit achterhaalde stukje papier. Als content marketeer bij Cross, vertel ik je graag mijn gedachtes over het visitekaartje, en hoe we dit zelf aanpakken.

 

Laat me je meenemen naar een tijdperk waarin visitekaartjes nog als onmisbaar werden beschouwd. Alle Crossers liepen rond op evenementen, gewapend met een stapel kaartjes, klaar om te netwerken. Maar laten we eerlijk zijn, hoe vaak heb je zelf een ontvangen visitekaartje daadwerkelijk gebruikt? En hoe vaak belandde het niet gewoon in de prullenbak?

 

Daar komt nog bij dat visitekaartjes niet opgewassen zijn tegen minimale veranderingen.
Een collega die van functie wisselt: visitekaartjes onbruikbaar.
Een collega die bij een andere organisatie gaat werken: visitekaartjes onbruikbaar.

Als klap op de vuurpijl is Cross twee jaar geleden een grote rebranding ondergaan. Je raadt het al: visitekaartjes onbruikbaar. Toen hebben we besloten om ook geen nieuwe visitekaartjes meer te bestellen (tot ergernis van sommige collega’s). Weg met die dingen.

 

Zoals bij elk communicatiemiddel, zat ook achter deze ‘schreeuw om visitekaartjes’ een behoefte. Een achterliggend probleem dat op zijn beurt weer schreeuwde om een oplossing. Hiermee startte dus ook onze zoektocht naar een goed alternatief. En laten we wel wezen, we hebben niet zomaar genoegen genomen met het eerste het beste. Nee, wij zijn vooruitstrevend. We hebben gekozen voor oplossingen die niet alleen duurzaam zijn, maar ook nog eens effectief in het creëren van waardevolle connecties.

Onze eerste oplossing?

Flyers met QR-codes. Geen gedoe meer met verouderde informatie of nutteloze kaartjes. Met een simpele scan kunnen onze potentiële klanten direct toegang krijgen tot relevante informatie. En het mooie is, we kunnen de URL achter de QR-code altijd updaten. Zo blijven onze flyers altijd relevant.

 

Maar, we hebben nu ook een nieuw paradepaardje: NFC-tags. Elke collega heeft er een, als sleutelhanger, dus altijd op zak aan de sleutelbos. Deze kleine, maar krachtige tags maken het mogelijk om directe verbindingen te leggen. Met een simpele aanraking met hun smartphone kunnen we onze klanten voorzien van alle informatie die ze nodig hebben, op het juiste moment.

NFC Tags

Dus, laten we afscheid nemen van het visitekaartje. Laten we kiezen voor innovatie, duurzaamheid en effectiviteit. Laten we onze zakelijke relaties op een moderne en verantwoorde manier onderhouden. Het visitekaartje is passé, en het is hoog tijd dat we dat allemaal erkennen.

 

Kunnen we voor jou ook meedenken over een alternatief voor je visitekaartje? Laat het me weten!

Reserveer je advertentie Het visitekaartje is passé: op naar een duurzamer alternatief – opinie direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!