Hoogwaardige interactie met de huisarts en apotheker via FTO.nu

Huisartsen en apothekers zijn professionals die niet altijd makkelijk te bereiken zijn. Je herkent het vast: Het drukke rooster, de praktijken die bezoek weren, krimpende buitendiensten, compliance regels, krappe marketingbezetting, versnipperd medialandschap etc. Kortom, hoogwaardige interactie met de huisarts en apotheker wordt steeds moeilijker.

FTO.nu maakt het mogelijk om deze professionals wรฉl goed te bereiken met jouw kernboodschappen, echt op de inhoud een relatie aan te gaan, om de professional kort en snel de belangrijkste punten van jouw nieuwe middel te leren en daarmee jouw organisatie te positioneren als thought leader over specifieke aandoeningen.ย 

Waarom? Wij gingen in gesprek met Carrie Brodie-Meijer,ย  al 15 jaar de drijvende kracht achter FTO.nu. Zij vertelde ons er alles over.

ย ย 

Wat is een FTO?

Om te weten waarom het platform FTO.nu interessant is om de huisarts en apotheker inhoudelijk te bereiken, is het allereerst goed om te weten wat een FTO eigenlijk is.

FTO staat voor Farmaco Therapeutisch Overleg. Alle huisartsen en apothekers in Nederland komen 4 tot 6 keer per jaar in groepen bij elkaar, om in dit overleg te zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Zo weet elke huisarts en apotheker in de regio wat er voorgeschreven wordt bij aandoeningen en ziektebeelden, is iedereen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en richtlijnen, en worden er afspraken gemaakt. De overleggen gaan overigens niet alleen over eerstelijnszorg. Aandoeningen waarvoor voorgeschreven wordt in de tweedelijn zijn voor huisartsen en apothekers net zo relevant, in verband met: herhaalmedicatie, interacties, doseringen en bijwerkingen.

Apothekers signaleren non-compliance. Huisartsen hebben een belangrijke signalerings- en doorverwijsrol waarbij kennis van aandoening en behandelopties van belang is. Zij hebben niet altijd voldoende (actuele) kennis van de aandoening, diagnose, behandeling en medicatie. Het FTO kan een belangrijke rol spelen voor middelen die in de tweedelijn voorgeschreven worden. Daarnaast is een FTO belangrijk voor goed onderling contact.

Kortom, de overleggen zijn van groot belang.

FTO is nog steeds de belangrijkste samenwerkingsvorm in de eerstelijn

Hoe zoโ€™n overleg in zijn werk gaat?


Een huisarts en een apotheker bereiden het overleg voor, zodat de kwaliteit van het FTO hoog is en het overleg structuur heeft. Het voorbereiden kost nogal veel werk en tijd. Dit past niet in het toch al drukke werkschema. Hier komt FTO.nu om de hoek kijken.

FTO.nu

Op de website FTO.nu kan de voorbereider van het overleg namelijk kant-en-klare presentaties, casuรฏstiek, kennisquizzen, richtlijnvergelijkingen en studiesamenvattingen over allerlei onderwerpen, ziektebeelden en aandoeningen downloaden (en eventueel aanpassen, waar nodig). Bij dit materiaal vind je per onderwerp achterliggende bronnen en artikelen. De presentaties op FTO.nu nemen dus een groot deel van het voorbereidingswerk voor de professional uithanden. Dit scheelt de voorbereider ontzettend veel tijd.

4-7 uur tijdsbesparing

De informatie op FTO.nu is voor BIG-geregistreerden altijd direct en gratis toegankelijk. Een powerpointpresentatie die door de voorbereidende arts en/of apotheker gedownload en gebruikt wordt tijdens het overleg is altijd actueel en objectief. De presentatie wordt actief door 9-11 artsen en apothekers gezien.

7000+

Geregistreerde gebruikers

40%60%

40% apotheker – 60% huisarts

Hoe helpt FTO.nu jou met het bereiken, boeien en binden van artsen en apothekers aan jouw merk?

Als organisatie kan je een samenwerking, of partnerschap, aangaan met FTO.nu. Zo kan jij een onderwerp โ€œclaimenโ€. De aandoening, waar al jouw expertise zit, is dan een jaar lang exclusief gekoppeld aan jouw organisatie.

Betekent het dat jij kant-en-klare powerpoints moet maken voor de voorbereiders van het FTO? Nee! Ontzorgen staat bij deze samenwerking centraal. Niet alleen de huisarts en apotheker hebben een druk schema, maar ook jouw tijd is kostbaar. Daarom sluit jij je aan bij het onderwerp van jouw expertise en maakt de redactie er een onafhankelijke presentatie van.

FTO.nu koppelt doelgroep en farma transparant en op inhoud aan elkaar

De informatie die verstrekt wordt, moet objectief zijn, met als doel de artsen en apothekers van alle beschikbare informatie te voorzien. Er mag gรฉรฉn reclame gemaakt worden voor een product. Het grote voordeel van een partnerschap is de positie die je verwerft als thought leader over jouw specifieke onderwerp of aandoening. Jij laat aan artsen en apothekers zien dat jouw organisatie alles weet over het onderwerp. Door het intensieve en aandachtige gebruik van de presentatie, onderscheidt jouw organisatie zich ook รฉcht op het gebied van kennis.

90% van de bezoekers downloadt FTO materiaal

100-300 gemiddeld aantal downloads per presentatie

"FTO luistert naar jou en neemt jou werk uit handen"

Wil jij je als thought leader onderscheiden bij huisartsen en apothekers in Nederland? Of wil jij meer informatie over de partnermogelijkheden van FTO.nu? Neem een kijkje in mijn agenda en plan een afspraak met me in.

Reserveer je advertentie Hoogwaardige interactie met de huisarts en apotheker via FTO.nu direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!