Bij Cross willen wij jou graag helpen met het bereiken van jouw doelgroep, waarbij we samen streven naar succes. We zijn resultaat gericht, vinden dat kwaliteit op nummer één komt en doen alles met een flinke dosis Rotterdamse mentaliteit.
Wij bereiken jouw doelgroep in vier stappen op een succesvolle manier. Hoe we dat doen?
Stap 1: Check-in
In de eerste stap hebben we het over strategie en doelen. Wij bekijken jouw doelstellingen en zorgen voor een optimaal advies, gebaseerd op onze ervaring van bijna 5.000 media-uitingen per jaar. Ons strategisch advies sluit aan op de volgende marketingdoelen:
- Brand Awareness
- Lead Generation
- Thought Leadership
- Customer Value
- Recruitment
Soms is het meteen duidelijk op welk van deze doelen we de campagne richten. Een andere keer is het nodig dat we meer strategisch advies geven. Wij kijken altijd kritisch en eerlijk en brengen de situatie in kaart. Vervolgens kunnen we met de strategie aan de slag om de doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken.
Stap 2: Mediaplanning
Het belang van een scherpe mediaplanning is groot: alles staat of valt met timing. Wij weten precies wanneer jouw doelgroep het beste kan worden bereikt. Zodra de strategie staat, brengen we in kaart welke media wanneer ingezet moet worden om content op een effectieve en doeltreffende manier te verspreiden. Het is niet alleen belangrijk dat je je doelgroep bereikt, zij moeten de content ook op het juiste moment ontvangen. Door veel ervaring en kennis weten we welke boodschap via welk kanaal op welk moment effectief is. Niet alleen kunnen we helpen met het verspreiden van content, als het nodig is helpen wij ook bij het creëren van ijzersterke content in iedere vorm.
Stap 3: Campagne
Het is zo ver: de campagne is live! De duur van de campagne is vastgelegd in de mediaplanning, dat verschilt per campagne. 12 jaar ervaring leert hoe we jouw campagne gaandeweg kunnen bijsturen en optimaliseren.
Vaak is een campagne crossmediaal. We houden ervan om hier creatief mee om te gaan en verschillende mediakanalen in te zetten zoals vakbladen, e-nieuwsbrieven, websites, interactieve webinars, podcasts of evenementen.
Stap 4: Check!
‘Persoonlijk’ en ‘samenwerken’ zijn twee van onze kernwaarden. In deze vierde stap komen die twee kernwaarden volledig terug. De campagne is al live, maar we willen resultaten zien en samen bespreken. We plannen periodieke evaluaties om resultaten, successen en verbeterpunten te bespreken. Zo halen we continu het optimale uit een campagne.
Jouw doelgroep bereiken en samen streven naar succes staat bij ons altijd op nummer één. Dat doen we aan de hand van een goede campagne, die we neerzetten in vier stappen. Deze stappen zijn voor ons allemaal even belangrijk. Heb jij vragen naar aanleiding van deze stappen, of kunnen we jou helpen met het opzetten van een campagne? Neem dan contact op