Maak jouw learnings aantrekkelijk voor je klanten
Deel jouw kennis en expertise in hapklare contentsnacks, zodat jouw klant er écht wat aan heeft.
We denken graag met je mee bij het maken van jouw microlearnings.
Nadine legt in 2 minuten uit wat microlearnings zijn en wat jij eraan hebt:
Wat zijn microlearnings?
Professionals hebben tegenwoordig weinig tijd. Daarom wordt het steeds moeilijker om jouw boodschap effectief bij professionals onder de aandacht te brengen.
Microlearnings zijn hapklare contentsnacks, waarin jouw doelgroep in korte tijd jouw boodschap kunnen nuttigen. Zo zijn ze snel weer up-to-date.
Met microlearnings:
- Maak je gebruik van de kracht van herhaling
- Is er een grotere kans dat jouw content geconsumeerd wordt
- Bepaal je heel specifiek de timing
- Blijft jouw informatie veel langer hangen bij professionals.
Voorbeelden van microlearnings zijn:
Infographic
Presenteer cijfers overzichtelijk
Heb jij complexe data om te delen, zoals: processen, statistieken, cijfers, vergelijkingen? Deel jouw informatie dan in een infograpic.
Infographics zijn:
- Visueel aantrekkelijk
- Snel lees- en scanbaar
- Overzichtelijk
- Een goede tool om je boodschap minder complex te maken
Korte video's
Jouw inzichten in beeld
Laten zien hoe de sfeer is, een product demonstreren, interviews of iets uitleggen? Dan is een korte video de uitkomst.
Korte video’s:
- Zorgen voor hoge betrokkenheid
- Deel je gemakkelijk via verschillende kanalen
- Maak je gemakkelijk een serie van
- Pakken écht de aandacht
Animaties
Breng ideeën tot leven
Verduidelijk complexe concepten, productdemonstraties en werk daarbij aan storytelling. Kies voor een animatievideo.
- Visualiseer abstracte en complexe concepten
- Leg heel duidelijk uit
- Wordt goed onthouden
- Deel op verschillende kanalen
Podcasts
Laat jouw boodschap horen
Een podcast als microlearning? Zorg dan dat deze korter is dan 15 minuten. Een serie is super interessant om jouw volledige verhaal over te brengen.
- Super flexibel: op ieder moment te beluisteren
- Met een serie breng je de volledige boodschap over
- Een ontspannende manier van informatie nuttigen
- Makkelijke manier om in detail te treden
Welke contentvorm past bij jouw boodschap?
Met microlearnings breng je jouw boodschap eenvoudiger én sneller over.
Benieuwd hoe je jouw informatie zo effectief mogelijk vertelt aan je klanten? En welke vorm(en) van microlearnings het beste bij jouw boodschap passen?
Ons contentteam denkt graag met je mee!