Podcastcijfers 2024

Meer dan 7 miljoen Nederlanders luisteren naar podcasts.

Het medium is vooral populair onder 18-35 jarigen (76%) en het merendeel van de luisteraars is hoogopgeleid (65%).

Kortom, voor marketeers veel kansen om (young) professionals te bereiken, boeien en binden via dit medium.
Dat kan je doen met bijvoorbeeld een eigen podcast, maar ook advertenties en sponsoring van podcasts zijn tegenwoordig veel voorkomend.

Altijd al willen weten wat professionals van zakelijke podcasts verwachten? En wat de ideale lengte van een aflevering is? En welke vorm van reclame wil je vermijden?

 

Jaarlijks onderzoekt Markteffect het luistergedrag van Nederlandse podcastluisteraars. De belangrijkste resultaten uit het onderzoek heb ik voor je verzameld in deze slideshow.

 

Meer weten over het ontwikkelen van een podcast, of wil je jouw boodschap onder de aandacht brengen tijdens een podcast? 

Plan hieronder vrijblijvend een afspraak in mijn agenda.

Reserveer je advertentie Podcastcijfers 2024 direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!