Cross

Podcasts

Wat is een podcast?

Een podcast is niet meer weg te denken uit het medialandschap. Maar wat is een podcast eigenlijk?

Podcasts zijn audioverhalen die je overal en op ieder moment kunt luisteren via internet of een app. Met een smartphone of computer binnen handbereik, is luisteren naar een podcast dus eenvoudig. Uit onderzoek van Markteffect (december 2021) blijkt dat het aantal mensen dat in Nederland aangeeft naar podcasts te luisteren in de laatste 2,5 jaar is toegenomen van 28% naar 46%. 

69% van de podcastluisteraars in Nederland is hoogopgeleid en dit maakt podcast interessant om in te zetten om professionals te bereiken en te boeien! 

Meer cijfers over podcasts vind je in deze infographic.

Jouw klanten bereik je met podcasts

Aandacht:  
In een podcastaflevering heb je de tijd om een onderwerp goed uit te diepen. Zo heb je lange tijd de aandacht van de luisteraar. Dit in tegenstelling tot veel andere media, waarbij je kort en bondig moet zijn om de boodschap goed over te laten komen.

Geen schermtijd:
Podcasts luister je gemakkelijk onderweg of tijdens het sporten, Er wordt niet geconcurreerd met media die schermtijd opslokken.

Expertise:
De gehele aflevering kan je zonder onderbrekingen jouw boodschap overbrengen. Dit kan gaan om advies, het delen van ervaringen, of het bespreken van nieuwe ontwikkelingen, producten en concepten. Jij bent de expert, jij snapt de behoeften of problemen van jouw klant en helpt door kennis te delen. Zo vergroot je jouw positie als Thought leader binnen jouw vakgebied. 

Duurzaam: 
Je produceert de content één keer en de inhoud is eindeloos op te zoeken en terug te luisteren. De inspanningen van het maken van de podcast doe je dus niet voor een éénmalige uiting, maar voor duurzaam gebruik. Houd hier dus ook rekening mee bij het kiezen van de onderwerpen die je in de podcast aan bod wilt laten komen. 

Zo komt jouw podcast tot stand met Cross

1. Start met een idee

Het begint met een goed idee. Jij hebt helder voor ogen: 

 

  • Wie je wilt bereiken;
  • Wat jouw boodschap is;
  • Wie er aan het woord zijn 
    in jouw podcast

2. Kick off

Tijdens de kick off verduidelijken we de wensen van het eindproduct. Verder bepalen we: 

 

  • Het stappenplan
  • De planning
  • Communicatielijnen

3. Aan de slag

In hoeverre we je ontzorgen, bepaal jij. Wij begeleiden je tot een eindproduct en gaan in elk geval aan de slag met: 

 

  • De opname
  • Toevoegen van muziek
  • Montage

 

Onze podcastmogelijkheden

De mate waarin jij ontzorgd wordt, bepaal jij.

Additionele mogelijkheden

Wil je de promotie van de podcast ook liever uitbesteden? Dat kan!

– Promotiecampagne via LinkedIn

– Promotiecampagne in (online) vakmedia

 

Benieuwd naar de mogelijkheden? 

Ik heb een podcast, wat nu?

Als je jouw MP3 bestand hebt, is het aan jou wat je ermee wilt doen.

Wil je hem op de bekende podcastplatforms plaatsen? Prima! Wil je hulp bij het onder de aandacht brengen van jouw podcast(serie) bij professionals?

 

Ook hier kunnen we je bij helpen. 

Fragmenten van enkele podcasts
die we hebben gemaakt

0:00 / 0:00
De zorg van Levi & van Santen
0:00 / 0:00
In het hart van de dokter

Wat klanten vinden van onze podcastproducties

Elke week relevante content met podcast

De podcast: waarom en hoe?

Virtueel kopje koffie met Bart de Wilde? Plan een call en daag hem uit om mee te denken… Plan een meeting in met Bart.

Samen jouw podcast ontwikkelen?

Bart de Wilde is specialist in het ontwikkelen van de juiste content voor jouw doel en helpt je graag verder. Laat je gegevens achter, hij neemt zo snel mogelijk contact met je op. Liever zelf contact opnemen? Dat mag natuurlijk ook.

Reserveer je advertentie Podcasts direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!