Van saai naar spectaculair: zo zorg je voor interactie bij jouw beursstand

Je herkent het vast wel: De stand is opgebouwd en staat er goed bij. Vol goede moed begin je aan de beursdag, maar hoe knoop je een gesprek aan met de bezoekers.

Meer én makkelijker contact leggen met bezoekers op vakbeurzen en congressen gaat lukken met deze tips.

Bied waardevolle inhoud

Ga alleen naar een vakevenement als je echt iets te bieden hebt. Heb je een goed verhaal? Laat dat zien! Demonstreer je producten, geef live presentaties of organiseer korte workshops. Bezoekers komen af op kennis en inspiratie.

Verwen je bezoekers

Koffie, thee of andere versnaperingen en snacks trekken altijd mensen aan. Zorg voor een gezellige plek waar bezoekers iets lekkers kunnen drinken of eten. Dit creëert een ontspannen sfeer waarin gesprekken makkelijker ontstaan.

Daarnaast duren de gesprekken langer, want je bezoeker blijft tot de koffie of thee op is gedronken.

De leukste voorbeelden die ik op vakevenementen heb gezien? Een popcornkraam bij een stand en een ijskraam bij een andere stand trokken echt mega veel bezoekers!

Goede voorbereiding is het halve werk

“Dit onthoud ik wel” – de grootste leugen ooit. Ga je met potentiële klanten in contact, zorg dan voor notitieblokken en pennen. Eventueel een statafel of bar waarop geschreven kan worden.

Kortom, creëer een comfortabele ruimte waar bezoekers zich op hun gemak voelen en graag blijven hangen.

Standbemanning die er staat!

Niets zo onaantrekkelijk als standbemanning die liever met elkaar kletst dan met bezoekers. Zorg voor personeel dat zin heeft én goed is in netwerken.

Train ze in het voeren van gesprekken. Een script is overdreven, maar zorg dat het duidelijk is hoe de koers van een gesprek in grote lijnen loopt. Wanneer vraag je om gegevens of scan je bijvoorbeeld de badge van de bezoeker(s)? Wat laat je wel en niet zien?

Zorg dat iedereen dit weet. Dat doe je door een goede, duidelijke briefing vooraf.

Maak er een spelletje van

Organiseer spelletjes of competities bij je stand. Dit trekt mensen aan en maakt het leuk om langer te blijven. Verdeel kleine prijzen of goodies. Zo maak je je stand interactief en aantrekkelijk.

Meer lezen over het opvallen van je stand? Dat kan hier.

Maak een onuitwisbare indruk

Je hebt de kans om echt onderdeel te worden van de beurservaring van de bezoekers. Maak indruk! Laat je kennis, product of dienst de reden zijn dat mensen zich jouw stand herinneren. Dit kan door middel van interactieve displays, VR-ervaringen of andere unieke elementen.

Vergeet de follow-up niet

Interactie stopt niet bij het evenement. Zorg voor een goede follow-up met je leads. Stuur een bedankje, deel interessante content of plan een vervolgafspraak. Blijf in contact via sociale media en e-mailmarketing.

Deze tips zorgen voor meer betrokkenheid en interactie met bezoekers, waardoor je deelname aan vakevenementen succesvoller wordt. Veel plezier en succes bij jouw volgende evenement!

Reserveer je advertentie Van saai naar spectaculair: zo zorg je voor interactie bij jouw beursstand direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!