Voorkom vertraging! Stel jezelf de volgende vragen bij het uitbesteden van contentcreatie.

Het aanbieden van content aan jouw doelgroep is een perfecte manier om jouw boodschap over te brengen. Met mooie podcasts, webinars, interviews, congresverslagen en casuïstiekboekjes help jij professionals verder. Kwaliteit van de content is natuurlijk belangrijk, zowel inhoudelijk als creatief gezien.

De totstandkoming van goede content is een proces dat meerdere fases kent. Nadine, projectmanager bij Cross, weet hier alles van en begeleidt de contentprojecten van A tot Z. Ieder project is anders, maar een goede voorbereiding is in alle gevallen de sleutel tot succes.

Besteed jij de productie van jouw content (meestal) uit? Dan wil je graag dat dit vlekkeloos en zo snel mogelijk verloopt. Nadine deelt graag vier vragen die jij jezelf vast kan stellen. Voor een optimale voorbereiding, zodat we samen tot een doeltreffend eindproduct komen met een zo vlot mogelijk proces.

1. Hoe komt de uiting eruit te zien?

Is dit een algemene vraag? Misschien. Maar hoe meer voorbeelden je al hebt, hoe beter. Heb je een communicatieplan, huisstijlhandboek of al een idee van hoe het eindresultaat eruit komt te zien? Is dit een onderdeel van een reeks? Heb je al eerder mooie content gemaakt, of heb je een ergens anders een toffe contentproductie gezien? Hoe meer voorbeelden je de projectmanager laat zien, hoe groter de kans dat jullie op één lijn zitten. Dit zorgt voor een prettige samenwerking én sneller een beter eindresultaat.

2. Wat wordt de tone of voice van de uiting?

Hoe bereik, boei en bind jij professionals? Met welke tone of voice spreek je jouw target audience het best aan? En past deze bij jouw boodschap en doel?

Waarom wil je hier alvast over na wil denken? De projectmanager die zich bezighoudt met jouw contentproductie zal je deze vraag altijd stellen. Bijvoorbeeld in het geval van een tekstuele contentuiting, werken we bij Cross samen met verschillende redacteuren. De ene redacteur is beter in het schrijven van een tekst met een wetenschappelijk karakter, de andere houdt het liever luchtig. Hoe eerder de juiste personen in het traject aansluiten, hoe minder tijd je kwijt bent!

3. Wil je sprekers inzetten?

In het geval van een interview, podcast, webinar of event, wil jij misschien een spreker die de show steelt. Zorg ervoor dat je van tevoren een top 3 hebt van sprekers die je wilt inzetten. Ga jij nog een stapje verder? Inventariseer dan alvast welke beschikbaarheid deze personen hebben. Dit maakt het inplannen van een geschikt moment voor een briefing, interview of webinar een stuk makkelijker. Met een top 3 is er geen paniek wanneer iemand niet beschikbaar is en voorkom je vertraging!

4. Heb je gedacht aan juridische aspecten van jouw content?

Dit klinkt wellicht lastig, maar dat valt erg mee. Wat je wilt voorkomen is dat je veel energie in het maken van goede content steekt en je hier vervolgens niks mee kunt, omdat de toestemming voor het gebruik niet goed is vastgelegd, denk bijvoorbeeld aan portretrecht van degene die je in jouw whitepaper hebt afgebeeld. Na het vaststellen van de inhoud, kan je meteen beginnen met het voorbereiden van de overeenkomst. Zo wordt het traject snel in gang gezet.

Bonus tip: stel de spreker hiervan op de hoogte en geef aan dat dit een belangrijk en essentieel onderdeel is in het project. De ervaring leert dat vertraging binnen deze stap enorme impact heeft op het proces.

Mis jij nog belangrijke tips in dit rijtje? Laat het me weten!

Oh, ben je nieuwsgierig geworden? Kijk hier dan meteen even welke content wij voor je kunnen maken!

Direct weten hoe je jouw volgende klant bereikt?

dAIron

Dé AI tool voor jouw B2B marketingcampagne

Reserveer je advertentie Voorkom vertraging! Stel jezelf de volgende vragen bij het uitbesteden van contentcreatie. direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!