Als marketeer wil je professionals bereiken, boeien en binden aan jouw merk. Artsen en andere zorgprofessionals hebben het druk en jouw boodschap onder de aandacht brengen bij deze doelgroep kan daarom uitdagend zijn. Helemaal wanneer je inhoudelijk veel te vertellen hebt.
De ontwikkelingen op het gebied van communicatiemogelijkheden gaan snel. Deze ontwikkelingen volgen wij al meer dan 15 jaar op de voet en we vertalen deze naar manieren om jouw informatie op de juiste manier over te brengen bij professionals.
Een van de trends van nu is podcasts en wij helpen je bij het maken, hosten en onder de aandacht brengen van jouw krachtige audioverhaal!
Wat lees je op deze pagina? (Klik om meteen te scrollen)
1. Waarom een medische podcast?
2. Zo komt jouw podcast tot stand met Cross
3. Jouw medische podcast hosten
5. Voorbeelden van podcasts op MedFeed.
Wil jij andere professionals dan artsen bereiken, boeien en binden met podcasts? Kijk dan op deze pagina.
Waarom een medische podcast?
De werkdruk in de zorg is enorm. Zorgprofessionals doen er uiteraard alles aan om op de hoogte te blijven binnen hun vakgebied. Sinds de enorme stijging in het aanbod van podcasts, is er ook op medisch gebied veel te beluisteren. Met MedFeed is hier voor medische professionals zelfs een eigen app voor, met een zeer gevarieerd aanbod om kennis up-to-date te houden.
Met een smartphone of computer binnen handbereik, is luisteren naar een podcast over een specialisme voor artsen dus eenvoudig. Uit onderzoek van Markteffect (december 2021) blijkt dat het aantal mensen dat in Nederland aangeeft naar podcasts te luisteren in de laatste 2,5 jaar is toegenomen van 28% naar 46%.
69% van de podcastluisteraars in Nederland is hoogopgeleid en dit maakt podcast interessant om in te zetten om medische professionals te bereiken en te boeien!
Meer cijfers over podcasts vind je in deze infographic.
Medisch professionals boeien en binden met podcasts
Aandacht:
In een podcastaflevering heb je de tijd om een onderwerp goed uit te diepen. Zo heb je lange tijd de aandacht van de luisteraar. Dit in tegenstelling tot veel andere media, waarbij je kort en bondig moet zijn om de boodschap goed over te laten komen.
Geen schermtijd:
Podcasts luister je gemakkelijk onderweg of tijdens het sporten. Er wordt niet geconcurreerd met media die schermtijd opslokken.
Expertise:
De gehele aflevering kan je zonder onderbrekingen jouw boodschap overbrengen. Dit kan gaan om advies, het delen van ervaringen, of het bespreken van nieuwe ontwikkelingen, producten en concepten. Jij bent de expert, jij snapt de behoeften of problemen van jouw klant en helpt door kennis te delen. Zo vergroot je jouw positie als thought leader binnen jouw vakgebied.
Duurzaam:
Je produceert de content één keer en de inhoud is eindeloos op te zoeken en terug te luisteren. De inspanningen van het maken van de podcast doe je dus niet voor een éénmalige uiting, maar voor duurzaam gebruik. Houd hier dus ook rekening mee bij het kiezen van de onderwerpen die je in de podcast aan bod wilt laten komen.
Zo komt jouw podcast tot stand met Cross
1. Start met een idee
Het begint met een goed idee. Jij hebt helder voor ogen:
- Wie je wilt bereiken
- Wat jouw boodschap is
- Wie er aan het woord komen
in jouw podcast
2. Kick off
Tijdens de kick off verduidelijken we de wensen van het eindproduct. Verder bepalen we:
- Het stappenplan
- De planning
- Communicatielijnen
3. Aan de slag
In hoeverre we je ontzorgen, bepaal jij. Wij begeleiden je tot een eindproduct en gaan in elk geval aan de slag met:
- De opname
- Toevoegen van muziek
- Montage
Wat vinden klanten van onze podcastproductie?
Jouw medische podcast hosten
MedFeed is een podcastplatform speciaal voor medisch professionals. Via de website en de app biedt het een zeer compleet aanbod van medische podcasts voor elk specialisme.
Een aantal cijfers op een rij:
- Meer dan 4.000 nieuwe accounts per jaar
- MedFeed bevat meer dan 70 podcastkanalen
- Er zijn meer dan 650 podcasts te beluisteren op MedFeed
- Meer dan 45.000 podcasts afgespeeld
* Laatste update: 6 maart 2023
Specialismen
De leden van MedFeed zijn thuis in verschillende specialismen. Dat is handig wanneer jij een specifieke doelgroep wil bereiken. De medisch specialisten zijn te verdelen in verschillende segmentaties. Een greep uit de te bereiken doelgroepen:
Benieuwd hoe jouw doelgroep gebruik maakt van MedFeed?
Neem contact op via onderstaande button.
Zo is jouw podcast te vinden op MedFeed
Wij weten als geen ander dat tijd voor jou en je sprekers kostbaar is en daarom gaan wij zo efficiënt mogelijk te werk. Wij zijn flexibel en kunnen op iedere locatie in Nederland jouw podcast opnemen.
De locatie bepaal jij, de kwaliteit bewaken wij
Tarieven en mogelijkheden
- Podcastmogelijkheden
- Promotie & Hosting
Podcast 'Light'
-
Techniek op locatie bij opname
-
Aflevering van max 45 minuten
-
Gesprek tussen twee personen
-
Twee correctierondes op opname
-
Projectmanagement
Podcast 'Complete'
-
Alle onderdelen van Podcast 'Light', plus:
-
Kick-off met sprekers
-
Redactionele ondersteuning
-
Podcast omschrijving
-
Podcast visuals
Podcast 'Complete' serie
-
Alle onderdelen van Podcast 'Complete'
-
Niet één, maar vier afleveringen met een overlappend thema
Naast het verzorgen van de podcastopname zelf bieden wij veel extra mogelijkheden om er voor te zorgen dat jouw content duurzaam kan worden ingezet en je het maximale er uit kunt halen. Denk bijvoorbeeld aan:
- Video opnames van podcasts.
Bekijk hier onze infographic waaruit blijkt dat 50% interesse heeft om naar podcasts te kijken. - Teaservideo’s
- Bijpassende advertorials
- Promotiecampagnes via LinkedIn en (online) vakmedia
Promotiepakket Podcastserie
-
3 maanden MedFeed LinkedIn campagne
-
2 gesegmenteerde advertorials in Medisch Contact nieuwsbrief
-
1 gesegmenteerde wikkel om Medisch Contact
-
-
-
* Hier is gerekend met de tariefkaartprijzen en zending naar één segment en geen rekening gehouden met een eventuele staffelkorting.
Promotie per aflevering
-
Uitgelichte positie MedFeed app/website: 780,-
-
Pushmelding MedFeed app/website: 780,-
-
Aankondiging in de MedFeed nieuwsbrief: 780,-
-
Gesegmenteerde advertorial in Medisch Contact nieuwsbrief: 2.135,-
-
Promotie via MedFeed LinkedInpagina (owned): 780,-
-
Via MedFeed LinkedIn campagne (paid): 3.250,-
Hosting per 12 maanden
-
1-2 aflevering(en): 2.050,- per podcast
-
3-5 afleveringen: 1.665,- per podcast
-
6-8 afleveringen: 1.460,- per podcast
-
9-11 afleveringen: 1.300,- per podcast
-
12-15 afleveringen: 1.095,- per podcast
-
> 15 afleveringen: prijs op aanvraag
Andere vragen met betrekking tot de ontwikkeling van podcasts, of de promotie, hosting en verlenging op MedFeed stel je hier:
Zo vergroot je zelf het bereik van jouw podcast
Naast de promotie die we vanuit MedFeed voor je kunnen oppakken, snappen we dat je zelf trots bent op jouw podcast en deze zelf ook graag promoot.
Dat gaat erg makkelijk vanuit de MedFeed hosting.
Voor iedere podcastaflevering op MedFeed, ontvang je een deeplink. Dit is een speciale link waarmee je binnen je eigen campagnes direct verwijst naar de aflevering die je op dat moment promoot.
Normaal gesproken moet de arts zich registreren om gebruik te maken van MedFeed, maar met jouw persoonlijke deeplink is dat niet nodig om die aflevering te beluisteren.
Waar plaats je dan zo’n deeplink?
Denk bijvoorbeeld aan:
- Veeva Approved Emails (RTE’s)
- Leave behind voor de salesforce tijdens congressen
- Eigen LinkedIncampagnes
Voorbeelden van podcasts op MedFeed
De zorg van Levi & van Santen
- Gemiddeld 400 unieke luisteraars via de app
- Gemiddeld 2.000 luisteraars via de deeplink
Over de Grens
- Gemiddeld 106 unieke luisteraars via de app
- Gemiddeld 270 luisteraars via de deeplink
Frits' Pulmofits
- Tussen de 51 en 81 luisteraars via de app
Hartfalen Podcast
- Tussen de 34 en 75 luisteraars via de app
- Tussen de 20 en 50 luisteraars via de deeplink