Medische podcasts

Als marketeer wil je professionals bereiken, boeien en binden aan jouw merk. Artsen en andere zorgprofessionals hebben het druk en jouw boodschap onder de aandacht brengen bij deze doelgroep kan daarom uitdagend zijn. Helemaal wanneer je inhoudelijk veel te vertellen hebt. 

De ontwikkelingen op het gebied van communicatiemogelijkheden gaan snel. Deze ontwikkelingen volgen wij al meer dan 15 jaar op de voet en we vertalen deze naar manieren om jouw informatie op de juiste manier over te brengen bij professionals. 
Een van de trends van nu is podcasts en wij helpen je bij het maken, hosten en onder de aandacht brengen van jouw krachtige audioverhaal!

Wat lees je op deze pagina? (Klik om meteen te scrollen)

1. Waarom een medische podcast? 

2. Zo komt jouw podcast tot stand met Cross​

3. Jouw medische podcast hosten 

4. Tarieven en mogelijkheden 

5. Voorbeelden van podcasts op MedFeed. 

 

Wil jij andere professionals dan artsen bereiken, boeien en binden met podcasts? Kijk dan op deze pagina. 

Waarom een medische podcast?

De werkdruk in de zorg is enorm. Zorgprofessionals doen er uiteraard alles aan om op de hoogte te blijven binnen hun vakgebied. Sinds de enorme stijging in het aanbod van podcasts, is er ook op medisch gebied veel te beluisteren. Met MedFeed is hier voor medische professionals zelfs een eigen app voor, met een zeer gevarieerd aanbod om kennis up-to-date te houden. 

Met een smartphone of computer binnen handbereik, is luisteren naar een podcast over een specialisme voor artsen dus eenvoudig. Uit onderzoek van Markteffect (december 2021) blijkt dat het aantal mensen dat in Nederland aangeeft naar podcasts te luisteren in de laatste 2,5 jaar is toegenomen van 28% naar 46%. 

69% van de podcastluisteraars in Nederland is hoogopgeleid en dit maakt podcast interessant om in te zetten om medische professionals te bereiken en te boeien! 

Meer cijfers over podcasts vind je in deze infographic.

Medisch professionals boeien en binden met podcasts

Aandacht:  

In een podcastaflevering heb je de tijd om een onderwerp goed uit te diepen. Zo heb je lange tijd de aandacht van de luisteraar. Dit in tegenstelling tot veel andere media, waarbij je kort en bondig moet zijn om de boodschap goed over te laten komen.

Geen schermtijd:

Podcasts luister je gemakkelijk onderweg of tijdens het sporten. Er wordt niet geconcurreerd met media die schermtijd opslokken.

Expertise:

De gehele aflevering kan je zonder onderbrekingen jouw boodschap overbrengen. Dit kan gaan om advies, het delen van ervaringen, of het bespreken van nieuwe ontwikkelingen, producten en concepten. Jij bent de expert, jij snapt de behoeften of problemen van jouw klant en helpt door kennis te delen. Zo vergroot je jouw positie als thought leader binnen jouw vakgebied. 

Duurzaam: 

Je produceert de content één keer en de inhoud is eindeloos op te zoeken en terug te luisteren. De inspanningen van het maken van de podcast doe je dus niet voor een éénmalige uiting, maar voor duurzaam gebruik. Houd hier dus ook rekening mee bij het kiezen van de onderwerpen die je in de podcast aan bod wilt laten komen. 

Zo komt jouw podcast tot stand met Cross

1. Start met een idee

Het begint met een goed idee. Jij hebt helder voor ogen: 


  • Wie je wilt bereiken
  • Wat jouw boodschap is
  • Wie er aan het woord komen
    in jouw podcast

2. Kick off

Tijdens de kick off verduidelijken we de wensen van het eindproduct. Verder bepalen we: 

 

  • Het stappenplan
  • De planning
  • Communicatielijnen

3. Aan de slag

In hoeverre we je ontzorgen, bepaal jij. Wij begeleiden je tot een eindproduct en gaan in elk geval aan de slag met: 

 

  • De opname
  • Toevoegen van muziek
  • Montage

 

Wat vinden klanten van onze podcastproductie?

Jouw medische podcast hosten

MedFeed is een podcastplatform speciaal voor medisch professionals. Via de website en de app biedt het een zeer compleet aanbod van medische podcasts voor elk specialisme.

 

Een aantal cijfers op een rij:

* Laatste update: 6 maart 2023

Bereik artsen via de podcasts op MedFeed

Specialismen

De leden van MedFeed zijn thuis in verschillende specialismen. Dat is handig wanneer jij een specifieke doelgroep wil bereiken. De medisch specialisten zijn te verdelen in verschillende segmentaties. Een greep uit de te bereiken doelgroepen:

Benieuwd hoe jouw doelgroep gebruik maakt van MedFeed?  

Neem contact op via onderstaande button.

Zo is jouw podcast te vinden op MedFeed

Via aanbevolen afleveringen of afspeellijsten
Via relevante zoektermen

Tarieven en mogelijkheden

Andere vragen met betrekking tot de ontwikkeling van podcasts, of de promotie, hosting en verlenging op MedFeed stel je hier:

Zo vergroot je zelf het bereik van jouw podcast

Naast de promotie die we vanuit MedFeed voor je kunnen oppakken, snappen we dat je zelf trots bent op jouw podcast en deze zelf ook graag promoot. 

Dat gaat erg makkelijk vanuit de MedFeed hosting. 

Voor iedere podcastaflevering op MedFeed, ontvang je een deeplink. Dit is een speciale link waarmee je binnen je eigen campagnes direct verwijst naar de aflevering die je op dat moment promoot. 

Normaal gesproken moet de arts zich registreren om gebruik te maken van MedFeed, maar met jouw persoonlijke deeplink is dat niet nodig om die aflevering te beluisteren.

Waar plaats je dan zo’n deeplink? 

Denk bijvoorbeeld aan:

  • Veeva Approved Emails (RTE’s)
  • Leave behind voor de salesforce tijdens congressen
  • Eigen LinkedIncampagnes

Voorbeelden van podcasts op MedFeed

De zorg van Levi & van Santen

  • Gemiddeld 400 unieke luisteraars via de app
 
  • Gemiddeld 2.000  luisteraars via de deeplink

Over de Grens

  • Gemiddeld 106 unieke luisteraars via de app
 
  • Gemiddeld 270 luisteraars via de deeplink

Frits' Pulmofits

  • Tussen de 51 en 81 luisteraars via de app

Hartfalen Podcast

  • Tussen de 34 en 75 luisteraars via de app
 
  • Tussen de 20 en 50 luisteraars via de deeplink

Beluister een fragment:

0:00 / 0:00
De zorg van Levi & van Santen
0:00 / 0:00
In het hart van de dokter

Elke week relevante content met podcast

De podcast: waarom en hoe?

Virtueel kopje koffie met Bart de Wilde? Plan een call en daag hem uit om mee te denken… Plan een meeting in met Bart.

Samen jouw podcast ontwikkelen?

Bart de Wilde is specialist in het ontwikkelen van de juiste content voor jouw doel en helpt je graag verder. Laat je gegevens achter, hij neemt zo snel mogelijk contact met je op. Liever zelf contact opnemen? Dat mag natuurlijk ook.

Direct weten hoe je jouw volgende klant bereikt?

dAIron

DĂ© AI tool voor jouw B2B marketingcampagne

Reserveer je advertentie Medische podcasts direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!