Webinars

Webinars zijn niet zomaar video’s; het zijn dynamische en boeiende sessies, waarmee je in direct contact komt met professionals, vragen kan beantwoorden en waardevolle interacties te creëert. 

Ontdek hoe jij je onderscheid met een eigen concept, het proces van het maken van een meeslepende webinar en bekijk voorbeelden van inspirerende succesverhalen.

Bij ons draait alles om het succes van jouw organisatie. Van het maken van een webinar, het hosten van webinars op jouw eigen platform tot het effectief promoten. 

Ontdek op deze pagina:

Wat is een webinar?

Een webinar, kort voor ‘web-based seminar,’ is een interactieve online presentatie of uitzending die je in staat stelt om je boodschap te delen met een breed publiek, waar ze zich ook bevinden.

In tegenstelling tot gewone video’s, stelt een webinar je in staat om in realtime te communiceren met het publiek. De mate van interactie is erg hoog, doordat het publiek vragen kan stellen en je deze live kan beantwoorden.

Een webinar kan variëren van een informatieve presentatie tot een boeiende paneldiscussie of zelfs een live productdemonstratie. Het is een krachtig middel om kennis, ideeën en producten te delen. En om je merk te versterken en waardevolle relaties op te bouwen met jouw doelgroep.

Kortom, het ideale middel om in de B2B markt met educatieve doeleinden jouw kennis en expertise over te brengen.

Hoe zorg je voor een onderscheidend concept?

Het aanbod van webinars is de afgelopen jaren flink toegenomen; het digitaal volgen van educatieve sessies is omarmd in de B2B markt.

Uniek zijn is dus nog belangrijker geworden. En wat is de beste manier om je te onderscheiden in de wereld van zakelijke webinars?

Het begint allemaal met het bedenken van een uniek concept, speciaal afgestemd op jouw doelgroep. Wij helpen graag bij het creëren van een webinar-ervaring die blijft hangen in de gedachten van de kijkers. 

Er zijn verschillende manieren om je te onderscheiden. Namelijk op basis van inhoud, experience en met een krachtige positionering.

Onderscheiden met een sterke positionering

Heb je al nagedacht over hoe dit webinar zich gaat verhouden ten opzichte van de rest van je marketing- en communicatie-uitingen? Oftewel, hoe ga je de uitzending(en) positioneren? Wordt het onderdeel van jouw merknaam, ontwikkel je bijvoorbeeld een eigen educatiemerk, of valt deze webinar onder een productnaam? 

We denken graag met je mee over hoe je de productie met een sterke positionering kan onderscheiden. Ons videoplatform maakt het mogelijk om alles volledig in te richten en alle communicatie-uitingen in de huisstijl van jouw keuze te zetten. Zo vergroot je jouw positie als thought leader binnen jouw vakgebied. 

Onderscheiden op basis van inhoud

Samen met de sprekers ben jij zelf de expert binnen het vakgebied. Daarom ben jij altijd in de lead voor het samenstellen van onderwerpen en een programma. We kunnen je echter helpen met het bedenken van een interessante en vernieuwende invalshoek en het bedenken van sub onderwerpen, vragen en tips waardoor het gesprek voor de kijker interactief en interessant is én blijft.

Onderscheiden op basis van experience

Een combinatie van verschillende aspecten dragen bij aan de beleving van de kijker.

Je biedt de kijker een interactieve experience door bijvoorbeeld het stellen van pollvragen en het laten insturen van vragen die direct live in de uitzending behandeld worden.

En het spreekt misschien voor zich, maar kwaliteit helpt zo ontzettend veel. We zorgen er altijd voor dat de kijker geen ruis op de lijn zal ervaren, een scherp beeld heeft en de productie op een locatie gefilmd wordt die aan de eisen voldoet. 

Het maken van een webinar

We helpen je graag met het maken van een boeiend webinar. We snappen dat het belangrijk is om te weten hoe het proces in elkaar steekt. 

We kunnen je tot in de puntjes ontzorgen bij het maken van een webinar of paneldiscussie. Hieronder zie je wat wij allemaal voor je uit handen kunnen nemen. Natuurlijk ben je niets verplicht. Je kan ook kiezen voor één of een aantal van deze fases.

Dit is hoe we een webinarproductie bij Cross aanpakken:

Dit is hoe we een webinar maken. Start met een goed concept, een professionele productie, een effectieve campagne en zend uit op je eigen campagneportaal.

In de conceptfase kunnen we je helpen met het bedenken van een pakkend concept, een eigen idee dat echt bij jouw boodschap, merk en doelgroep past.

De productiefase is de uitvoeringsfase. Kwaliteit is heel belangrijk voor een goede kijkervaring, daar is waar we ons vooral mee bezighouden in deze fase. We gaan filmen en uitzenden.


Met een effectieve campagne kunnen we je helpen met de marketingactiviteiten rondom het webinar. Want zonder kijkers is alle moeite voor niets geweest. Met een crossmediale campagne in print- en online media brengen we je webinar effectief onder de aandacht van professionals.


Het eigen videoplatform is een mooie plek om jouw video’s uit te zenden. Deze kan compleet ingericht worden binnen de huisstijl van je organisatie, product of merknaam.

Meer weten over hoe een samenwerking voor een webinar eruit ziet?

Laten we via Teams even kennismaken. Plan een afspraak met me in via onderstaande button.

Webinar pakketten & prijzen

Voorbeelden

In de loop der jaren hebben we een aantal mooie webinars en paneldiscussies mogen maken voor verschillende klanten.

Meer weten over geslaagde webinars en paneldiscussies?

Dit vinden klanten van hun webinars

Interactie op afstand

Deel jouw kennis met video

Virtueel kopje koffie met Bart de Wilde? Plan een call en daag hem uit om mee te denken… Plan een meeting in met Bart.

Samen jouw webinar ontwikkelen?

Bart de Wilde is specialist in het ontwikkelen van de juiste content voor jouw doel en helpt je graag verder. Laat je gegevens achter, hij neemt zo snel mogelijk contact met je op. Liever zelf contact opnemen? Dat mag natuurlijk ook.

Reserveer je advertentie Webinars direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!