Demand generation inzetten voor het verzamelen van leads

De situatie

Het verzamelen van nieuwe leads is een terugkerend onderwerp bij marketingprofessionals. Salesteams hebben altijd behoefte aan nieuwe, hoogwaardige leads om op te volgen.

Hetzelfde vraagstuk is bekend bij Thijmen Beelen, Digital Marketing Lead van Devoteam Netherlands. Devoteam biedt al meer dan 25 jaar innovatieve oplossingen om organisaties te helpen met digitale transformaties.

Het team van Thijmen werkt al vaker aan dit marketingdoel: leadgeneratie. Na succesvolle campagnes op LinkedIn en Google, wordt er gezocht naar een nieuwe bron van kwalitatief hoogwaardige leads.

Na een zoektocht komt Devoteam uit bij Computable.

Wat is Demand Generation van Computable?

Computable heeft een gigantische database van contacten binnen de IT branche. Op hun platform biedt Computable veel informatie in verschillende vormen aan. Met deze content verdiepen IT-professionals zich in diverse onderwerpen.

Als organisatie kan je onderdeel uitmaken van de verdiepingsslag waar IT-professionals naar op zoek zijn.

Hoe? Door kennis te delen via hoogwaardige content waarin de expertise van jouw organisatie centraal staat.

Deze kennisdeling wordt dan gepubliceerd in de Kennisbank op het platform van Computable, en extra onder de aandacht gebracht via campagnes vanuit Computable.

 

Voor Devoteam super interessant, want:

  • IT-professionals zijn voor Devoteam de primaire doelgroep
  • Devoteam heeft veel kennis te bieden over verdiepende onderwerpen
  • Devoteam heeft hiermee een nieuwe bron voor het leggen van contacten.

Het verzamelen van de leads

Oké, duidelijk: de propositie van Computable is interessant voor Devoteam. Maar wat nu?
Voordat er daadwerkelijk leads bij Devoteam terechtkomen, gaat er een briefing aan vooraf.

Er worden een aantal afspraken gemaakt, bijvoorbeeld:

  • Welke content heeft Devoteam te bieden aan de doelgroep?
  • Hoeveel leads verwachten we hiermee te genereren?
  • Aan welke eisen moeten de leads voldoen (op basis van criteria)?

 

Nu alles helder is, gaan we van start!

Devoteam levert één of meerdere verdiepende whitepapers aan. Deze staan live in de omgeving van Computable.

Computable zorgt ervoor dat deze content via verschillende kanalen wordt geïntroduceerd. Online via publicatie in de Kennisbank, met behulp van e-mailmarketing binnen het online platform en één op één via telefonische introductie binnen het netwerk van Jaarbeurs.

Bij interesse voor de verdieping, worden de lead gegevens gevalideerd en vervolgens secure met Devoteam gedeeld.

Wat vindt Devoteam?

“De leads zijn van goede kwaliteit en waren een goede basis om vanuit Devoteam zelf vervolgens op te volgen. Er kunnen altijd zaken beter, maar de samenwerking is prima. Verder werden de leads nauwkeurig aangeleverd op de afgesproken momenten. “
Thijmen Beelen
Digital Marketing Lead, Devoteam Netherlands

Tips voor jouw Demand Generation Campagne

“Door het selecteren van de diverse criteria, genereer je marketing qualified leads met de juiste interesseprofielen als instroom voor jouw salesteam.”
Manon helpt je graag met demand generation
Manon Dekker
Accountmanager en Demand Generation Expert, Cross
“Content is key: Lever waardevolle en relevante inhoud die aansluit bij de informatiebehoeften van het publiek. Dit kan variëren van diepgaande analyses en casestudies tot boeiende artikelen en whitepapers.”
Koen helpt je graag met demand generation
Koen Geleijnse
Accountmanager en Demand Generation Expert, Cross

Virtueel kopje koffie met Manon Kroos – Dekker: Daag Manon Kroos – Dekker uit om mee te denken...

Daag Manon Kroos – Dekker uit om jouw concept te ontwikkelen!

Kan Manon Kroos – Dekker jou helpen bij het ontwikkelen van een pakkend concept? Laat je gegevens achter, zij neemt zo snel mogelijk contact met je op. Liever zelf contact opnemen? Dat mag natuurlijk ook.

Reserveer je advertentie Demand generation inzetten voor het verzamelen van leads direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!