Demand generation inzetten voor het verzamelen van leads
De situatie
Het verzamelen van nieuwe leads is een terugkerend onderwerp bij marketingprofessionals. Salesteams hebben altijd behoefte aan nieuwe, hoogwaardige leads om op te volgen.
Hetzelfde vraagstuk is bekend bij Thijmen Beelen, Digital Marketing Lead van Devoteam Netherlands. Devoteam biedt al meer dan 25 jaar innovatieve oplossingen om organisaties te helpen met digitale transformaties.
Het team van Thijmen werkt al vaker aan dit marketingdoel: leadgeneratie. Na succesvolle campagnes op LinkedIn en Google, wordt er gezocht naar een nieuwe bron van kwalitatief hoogwaardige leads.
Na een zoektocht komt Devoteam uit bij Computable.
Wat is Demand Generation van Computable?
Computable heeft een gigantische database van contacten binnen de IT branche. Op hun platform biedt Computable veel informatie in verschillende vormen aan. Met deze content verdiepen IT-professionals zich in diverse onderwerpen.
Als organisatie kan je onderdeel uitmaken van de verdiepingsslag waar IT-professionals naar op zoek zijn.
Hoe? Door kennis te delen via hoogwaardige content waarin de expertise van jouw organisatie centraal staat.
Deze kennisdeling wordt dan gepubliceerd in de Kennisbank op het platform van Computable, en extra onder de aandacht gebracht via campagnes vanuit Computable.
Voor Devoteam super interessant, want:
- IT-professionals zijn voor Devoteam de primaire doelgroep
- Devoteam heeft veel kennis te bieden over verdiepende onderwerpen
- Devoteam heeft hiermee een nieuwe bron voor het leggen van contacten.
Het verzamelen van de leads
Oké, duidelijk: de propositie van Computable is interessant voor Devoteam. Maar wat nu?
Voordat er daadwerkelijk leads bij Devoteam terechtkomen, gaat er een briefing aan vooraf.
Er worden een aantal afspraken gemaakt, bijvoorbeeld:
- Welke content heeft Devoteam te bieden aan de doelgroep?
- Hoeveel leads verwachten we hiermee te genereren?
- Aan welke eisen moeten de leads voldoen (op basis van criteria)?
Nu alles helder is, gaan we van start!
Devoteam levert één of meerdere verdiepende whitepapers aan. Deze staan live in de omgeving van Computable.
Computable zorgt ervoor dat deze content via verschillende kanalen wordt geïntroduceerd. Online via publicatie in de Kennisbank, met behulp van e-mailmarketing binnen het online platform en één op één via telefonische introductie binnen het netwerk van Jaarbeurs.
Bij interesse voor de verdieping, worden de lead gegevens gevalideerd en vervolgens secure met Devoteam gedeeld.