Elke week relevante content met podcast
De uitdaging
Een podcastplatform vullen met interessante content.
Podcasts zijn er al jaren, maar de laatste tijd neemt de populariteit gigantisch toe. Waar in 2019 nog 28% van de Nederlanders aangaf wel eens een podcast te luisteren, is dit twee jaar later al 46% (bron: Onderzoek Markteffect, december 2021).
Van de podcastluisteraars is 69% hoogopgeleid. Podcast is hiermee een interessant middel om in te zetten als je professionals wilt bereiken en boeien.
Omdat Cross al sinds 2008 actief is in de zorgsector en de marketingtrends op de voet volgt, hebben we besloten een podcastplatform te ontwikkelen voor medische professionals. In 2020 is het platform MedFeed geboren. Maar wat is een podcastplatform zonder podcasts? Precies! We willen onze luisteraars goede content bieden, werk aan de winkel dus.
De oplossing
Het mooie van de podcast is dat het je ruimte geeft om diep op onderwerpen in te gaan. Waar artikelen steeds bondiger moeten zijn en er op veel nieuwsplatforms zelfs een leestijd wordt aangegeven, is dat bij podcasts een heel ander verhaal. Afleveringen van 45 minuten zijn niet vreemd en voor interessante inhoud keren luisteraars graag terug voor de volgende aflevering in de podcastserie.
Met goed redactiewerk en uitstekende (en bekende) moderators die elke aflevering weer energiek zijn, ontstonden de MedFeed originals: podcastseries met periodiek een aflevering: Marcel Levi & Hans van Santen zoomen elke week in op de actualiteiten in de Nederlandse zorg in hun serie ‘De zorg van Levi & van Santen’. De hoogte en dieptepunten uit het leven van verschillende artsen worden besproken in de serie ‘In het hart van de dokter’.

Het resultaat
Een mooi voorbeeld van hoe we professionals kunnen boeien! Na een jaar is MedFeed een begrip in de medische sector. Het platform is in korte tijd gegroeid naar 4.135 gebruikers met een account. En via het platform zijn inmiddels al ruim 16.000 podcasts afgespeeld. Een resultaat waar we trots op zijn, want het geeft aan dat we een behoefte invullen en mooie content bieden aan professionals.