Als marketeer ben je continu op zoek naar manieren om professionals te bereiken, boeien en binden. Professionals binnen gemeenten kan je gemakkelijk bereiken met bijvoorbeeld een advertentie in het magazine of de e-nieuwsbrief van VNG Magazine. Relevante inhoud zorgt voor het boeien en binden van de doelgroep.
We geven je graag wat meer inzicht in de interesses van het topmanagement van de lokale overheid. Goed om te weten waar de interesses van jouw doelgroep liggen en te weten waarop jij jouw contentuitingen kan aansluiten. We onderzochten wat de meest gelezen artikelen van 2022 zijn in de e-nieuwsbrief van VNG Magazine.
1. Digitale overheid - Communiceren als Coolblue
Inwoners en bedrijven krijgen het recht om digitaal zaken te doen met de overheid, en de veiligheidseisen gaan omhoog. De digitale dienstverlening door gemeenten neemt daarmee een grote vlucht, met Bol.com en Coolblue als grote voorbeelden. Maar er moet nog veel gebeuren.
Lees het volledige artikel hier.
2. Bedreigde ambtenaren - Niet normaal meer
Burgemeesters en wethouders hebben vaak te maken met intimidaties en bedreigingen. De kwetsbaarheid van ambtenaren blijft vaak onderbelicht. De gemeente Zuidplas wil daar verandering in brengen. ‘Ons systeem wordt onderuitgehaald.’
Lees het volledige artikel hier.
3. Kim Putters: 'Dit is het moment om het anders te doen'
Zeven jaar na de invoering van de decentralisaties staan kwetsbare inwoners aan de kant, constateert het SCP. Directeur Kim Putters doet een beroep op de nieuwe colleges en gemeenteraden: stuur direct bij, want over twee jaar lukt dat niet meer.
Lees het volledige artikel hier.
Hopelijk ben je geïnspireerd en kan je jouw content binnen je campagne gericht afstemmen op jouw doelgroep.
Kan ik je helpen met het scherp insteken van jouw campagne richting oncologen? Neem een kijkje in mijn agenda en plan vrijblijvend een afspraak met me in.