Cross 15 jaar jubileum: workshops

7 juni 2023 was het zo ver: Cross bestond 15 jaar en dat is groots gevierd! 

Met meer dan 120 aanwezigen was het een super leuke en inspirerende dag. Vol workshops, netwerkmomenten, hapjes en drankjes.

In totaal zijn er 4 workshops gegeven:

  • Microlearning in de zorg, door Patrick Hendriks
  • Ken je publiek, door Evert Pronk
  • Achter de schermen van een webinar, door Dirk Jan Verkuil en Renske Dijkshoorn
  • Cursus Plat Rotterdams, door Roel Pot
  • Cross Value Proposition Clinic, door Martijn Brandenburg en Roderick den Daas​

In dit blog nemen we je graag mee in een terugblik op de workshops.

Microlearning in de zorg, door Patrick Hendriks

Eén van de workshops, was Microlearning in de zorg, door Patrick Hendriks van Noordhoff Professional en FTO.nu.

Een super leerzame en interessante workshop, over hoe leer- en kennisbehoeften van zorgprofessionals veranderen en hoe uit te vinden is wat wel en niet werkt.


In de snel veranderende wereld van de gezondheidszorg is ook het leren aan verandering onderhevig. Huisartsen hebben bijvoorbeeld minder dan 8 uur per week beschikbaar voor niet-patiëntgebonden werk, toenemende administratieve lasten en frequent veranderende richtlijnen voegen extra druk toe aan de werkdag. Een e-learning of masterclass duren al snel een uur, en een blended learning duurt al gauw meer dan 3 uur. Weet je trouwens dat je na 7 dagen ongeveer nog maar 10% van de boodschap weet? Kortom, dat moet anders.


In de workshop vertelde Patrick hoe bij Noordhoff Professional en FTO.nu geëxperimenteerd en getest wordt met arrangementen van microlearnings, die 1 tot max 10 minuten duren, met herhaling in verschillende vormen. Om zo de strijd aan te binden met de tijdsdruk in de zorg. Op deze manier kan er geleerd worden in the flow of work en is er meer tijd om zorg te leveren. Daarnaast beroept deze oplossing zich op de kracht van herhaling. Dit heeft een positieve uitwerking op de retentie van kennis.


Patrick heeft met pakkende voorbeelden en scherpe vragen een ontzettend levendige workshop neergezet!

Ken je publiek, door Evert Pronk

Evert Pronk van Medisch Contact gaf ons de workshop ‘Ken je publiek’. Je moet namelijk weten wie je publiek is om ze te kunnen bereiken, boeien en binden.

In het kader van “ken je publiek” was Evert al op de hoogte van het publiek tijdens de workshop.

Na een inleiding over de vaktitel Medisch Contact, dat begonnen is als verzet van artsen tijdens de tweede wereldoorlog, vertelt Evert over hoe ze bij Medisch Contact aan de behoefte van hun doelgroep kunnen voldoen.

Zo is vaktitel Medisch Contact bijvoorbeeld overgegaan op papieren verpakkingen in plaats van plastic, omdat duurzaamheid erg hoog in het vaandel staat bij de lezer.

Naast pakkende voorbeelden die Medisch Contact zelf succesvol inzet, laat hij ook zien waarom ze dit doen. Evert deelt data uit het recente lezersonderzoek.

Dit maakt het een leerzame workshop, vol trends, onderzoeken en praktijkvoorbeelden.

Daarnaast geeft Evert nog een pakkend motto mee:
“Verander mee, maar houd koers”. 

 

Achter de schermen bij een webinar, door Dirk Jan Verkuil en Renske Dijkshoorn

Dirk Jan Verkuil van DAV Producties en Renske van Cross (team Content), hebben laten zien wat er allemaal bij het organiseren van een webinar komt kijken.

 

Hoelang duurt het eigenlijk om een webinar te organiseren? Wat is er allemaal mogelijk? Hoeveel sprekers wil je aan tafel hebben? En, welke marketingactiviteiten moet je niet vergeten bij het organiseren van een webinar?

 

Op alle vragen rondom webinars is antwoord gegeven. Wist je bijvoorbeeld dat het echt een no go is om iemand langer dan 3 minuten aan het woord te laten? En dat het nog weleens vergeten wordt dat de marketingactiviteiten om een webinar heen nét zo belangrijk zijn. Anders heb je een toffe productie neergezet, maar ontbreken de bezoekers.

 

Deze leerzame workshop was super interactief door het stellen van pollvragen tussendoor. De bezoekers scanden bij binnenkomst een QR-code, waarna ze tijdens de workshop via hun smartphone vragen beantwoorden.

Plat Rotterdams, door Roel Pot

Hardop lachende deelnemers had Roel Pot tijdens de workshop ‘Plat Rotterdams’ in zijn zaal zitten.

Zoals hij het zelf zegt: “Eigenlijk ken het niet, ff snel Rotterdams leren spreken. Daarvoor mot je hier wonen. En je mot geen kapsones hebben in Rotterdam en je bent nergens voor; altijd tegen. Ik ken je wel leren verstaanbaar maken in onze stad. Zodat ze je niet gelijk op je muil pompen als ie hier wat vraagt.” 

Dus, Roel heeft ons, door middel van een interactief programma, verbaal leren te survivallen in ‘Rotturdam’.

 

Workshop-Plat-Rotterdams-Roel-Pot

Cross Value Proposition Clinic, door Martijn Brandenburg en Roderick den Daas

Gedurende het gehele event was er de mogelijkheid om een bezoek te brengen aan Roderick en Martijn. 

Middels een flitsbezoek van maximaal 10 minuten, kon je daar terecht voor een marketing vraagstuk waarbij het Cross Value Proposition Canvas de leidraad was. 

Heb je dit gemist maar ben jij wel erg nieuwsgierig naar wat het Cross Value Proposition Canvas voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op met Roderick van de afdeling Concepts.

15-jaar-cross

Heb je vragen over één van deze workshops? 

Neem dan contact met me op.

 

Direct weten hoe je jouw volgende klant bereikt?

dAIron

Dé AI tool voor jouw B2B marketingcampagne

Reserveer je advertentie Cross 15 jaar jubileum: workshops direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!