Cross

3 Tips van Roos – Less is more!

Roos, productiecoördinator bij Cross, is binnen Team Content onder andere verantwoordelijk voor de opmaak van online- en offline content. We vroegen haar wat haar geheim is voor altijd sterk visuele content uitingen. 

“Hét geheim? Tja, dat verklap ik natuurlijk niet. Nee, geintje hoor… Maar echt een geheim kan je het niet noemen. Misschien is het zelfs een open deur, maar toch wordt het té vaak vergeten:

Less is more!

Waar je in andere gevallen misschien zegt ‘hoe meer, hoe beter’, gaan we er bij de opmaak van content altijd van ‘less is more’ uit. En ja, dat geldt zowel voor een advertentie, flyer, folder of brochure.

Zoals dat voor alles geldt, is het een goede basis het belangrijkste. Ik let daarbij altijd op de volgende drie dingen:  

1. Een goed begin is het halve werk

Eén van de belangrijkste zaken bij het opmaken van je uitingen is de kwaliteit. Zorg ervoor dat de gebruikte kopij van topkwaliteit is. Houd dus rekening met een pakkende tekst, die niet al te lang is. Daarnaast zorg je voor een goede kwaliteit van de afbeeldingen: zichtbare pixels in je uiting is echt een faux pas. Hoe doe je dat? Zorg dat je afbeelding minimaal 1MB groot is.

Ook zorg je ervoor dat je logo goed zichtbaar is. Je logo is van hoge kwaliteit en je hebt deze in full colour en in diapositief.

2. Houd het simpel en luchtig

Hoe simpeler en luchtiger het ontwerp, hoe meer jouw uiting opvalt en hoe beter jouw boodschap overkomt bij jouw doelgroep. 

Teveel tekst of teveel afbeeldingen zorgen voor een rommelige opmaak. Dit leest niet lekker voor de lezer; het is niet duidelijk waar de lezer zich op moet focussen. Zo ziet de lezer niet in één oogopslag wat de exacte boodschap is en gaat jouw harde werk verloren.

3. Vergeet nooit de huisstijl

Of je nu voor een klant werkt, of zelf een visual maakt; vergeet nooit goed naar de huisstijl te kijken. Het huisstijlhandboek  is er niet voor niets: het zorgt ervoor dat alle neuzen dezelfde richting op staan. Bewaak dit goed; herkenbaarheid van jouw merk hoort zo in iedere uiting naar voren te komen. Let altijd op kleurgebruik, fontkeuze en veel voorkomende vormen. 

Ik heb dus geen geheimen voor je, maar dat komt omdat ik een open boek ben! 

Wil je meer weten dan alleen de basis, heb je een andere vraag rondom opmaak, of wil je er even over sparren? Laat het me weten, ik ga graag met je in gesprek.”

basis opmaak

Reserveer je advertentie 3 Tips van Roos – Less is more! direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!