Als marketeer ben je continu op zoek naar manieren om professionals te bereiken, boeien en binden. Professionals als oogartsen kan je gemakkelijk bereiken met bijvoorbeeld een advertentie in het vakblad, de e-nieuwsbrief of website van De Oogarts. Relevante inhoud zorgt voor het boeien en binden van de doelgroep.
We geven je graag wat meer inzicht in de interesses van oogartsen. Goed om te weten waar de interesses van jouw doelgroep liggen zodat jij je contentuitingen daarop kan aansluiten. We onderzochten wat de meest gelezen artikelen zijn op de website van De Oogarts, een titel van BPM Medica.
1. Grote uitdagingen bij landelijke uitrol van JZOJP in de oogheelkunde
Achter de schermen zijn het NOG en de Optometristen Vereniging Nederland (OVN) hard bezig met de landelijke uitrol van Juiste Zorg op de Juiste Plek (JZOJP) in de oogheelkunde. Voorzitter van de OVN Gabriëlle Janssen en NOG-bestuurslid Irene van Liempt vertellen over de uitdagingen van de landelijke uitrol. Zo zijn de casemixverzwaring, de kwaliteitsborging en de vergoedingen belangrijke aandachtspunten.
Lees het volledige artikel hier.
2. Samenvattingen van recente dissertaties
Een terugkerende rubriek in het tijdschrift De Oogarts is het overzicht van recente dissertaties op het gebied van de oogheelkunde. De onderzoeken worden in deze populaire rubriek kort samengevat.
Lees het volledige artikel hier.
3. ‘Een tuchtzaak moet je niet zonder juridisch advies willen doen’
Goede juridische advisering kan veel problemen voorkomen, zo blijkt uit een gesprek met Shirin Slabbers, advocaat gespecialiseerd in gezondheidsrecht bij VvAA Legal. Voor De Oogarts beantwoordt Slabbers de meestgestelde vragen over oogheelkundige tuchtzaken. Slabbers: ‘In 2022 zijn tot dusver zeven uitspraken gedaan waarbij een oogarts de beklaagde was. Daar zijn belangrijke lessen uit te leren, onder andere op het gebied van taakafbakening en dossiervoering.’
Lees het volledige artikel hier.
4. Hoe oogaandoeningen het werk van grote kunstenaars beïnvloedden
In de negentiende en twintigste eeuw was de oogheelkundige zorg nog zeer beperkt. En dat is terug te zien in de kunst van die tijd. Kunstenaars die last kregen van een oogaandoening pasten hun stijl aan of gebruikten hun oogaandoening als thema voor hun werken. Vlaamse oogarts dr. Frank Goes verdiepte zich in de verhouding tussen oogziekten en kunstwerken. Hij schreef het boek Door het oog van de kunstenaar.
Lees het volledige artikel hier.
Hopelijk ben je geïnspireerd en kan je jouw content binnen je campagne gericht afstemmen op jouw doelgroep.
Kan ik je helpen met het scherp insteken van jouw campagne richting oogartsen? Neem een kijkje in mijn agenda en plan vrijblijvend een afspraak met me in.