De zomer: tijd om jouw content te laten shinen

De zomer staat voor de deur en voor veel marketeers betekent dit dat het tijd is om een stapje terug te doen en te genieten van een welverdiende vakantie. Maar let op, want juist in de zomermaanden liggen de kansen om jouw campagne te laten shinen voor het oprapen. Wist je bijvoorbeeld dat uitingen meer én beter gelezen worden door professionals tijdens deze periode?
Maar waarom is de zomer nou zo’n belangrijke periode? 

We zetten een aantal redenen op een rij.

Extra opvallen? Yes, please

In de zomer is er minder concurrentie op het gebied van marketing. Veel bedrijven zijn minder actief in deze periode. Dit betekent dat jouw campagnes juist in de zomer beter opvallen.

Terwijl andere marketeers op het strand liggen, zonder hun zomercampagne voor te bereiden, wordt jouw content wel uitgebreid gelezen, gezien en gehoord. Zo blijf je on top of mind bij je doelgroep, die jouw uitingen het hele jaar door ziet.

Naast minder concurrentie, is de frequentie van het aantal vakbladen ook een stuk lager in de zomer. Dit betekent een grotere kans dat de vakbladen gelezen worden door professionals.

Media consumeren in zomerse sferen

In de zomer heerst er een andere sfeer dan in de rest van het jaar. Mensen zijn ontspannen en zijn op zoek naar leuke uitjes en activiteiten. Een ontspannen manier om tijdens de zomer op de hoogte te blijven van de actualiteit is het lezen van een inhoudelijk vakblad. 

Professionals nemen in de zomer meer tijd voor het lezen van de inhoud, daar hoort jouw boodschap ook bij! Hoe we dit weten? Simpel, we hebben de cijfers er eens bij gepakt.

Een kanaal dat gemakkelijk te vergelijken is, zijn e-nieuwsbrieven. We keken naar verzonden e-nieuwsbrieven* in 2022. Je denkt misschien dat de open rate tijdens de maanden juni t/m september een stuk lager zal zijn. Maar niets is minder waar. De nieuwsbrieven die in juni t/m september worden verstuurd, worden net zo vaak of zelfs vaker geopend als nieuwsbrieven in andere maanden!

* verstuurd vanuit titels die Cross vertegenwoordigd.

Oké, maar…

Het is dus best een goed idee om ook in de zomermaanden je campagne te laten stralen. Maar, waar moet je op letten en hoe benut je de zomer optimaal?

Dat hebben we natuurlijk voor je uitgezocht.

We benoemden het al eerder: in de zomer nemen professionals de tijd om te lezen en de diepte in te gaan. Ze hebben meer tijd en willen op een ontspannen manier informatie tot zich nemen.

Om aan de behoefte van de doelgroep te voldoen, wil je inhoudelijke kennis delen. Bijvoorbeeld in de vorm van een whitepaper, advertorial, podcast of webinar.

Naast dat je op deze manier inspeelt op de vraag van professionals, werk je daarmee aan jouw positie als thought leader binnen je vakgebied.

Pro tip: door je boodschap aan te passen aan deze zomerse sfeer, kun je je doelgroep extra aanspreken. Denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een zomerse actie of zet op social media je collega’s in het ‘zonnetje’. Ook je sterke, inhoudelijke content kan je een zomers tintje geven.

Aan de slag!

Kortom, de zomer is hét moment om jouw doelgroep te bereiken, boeien en binden. Door gebruik te maken van de voordelen van de zomerperiode, zoals minder concurrentie, en het feit dat professionals meer tijd hebben om zich te verdiepen, vallen zomerse uitingen beter op en creëer je meer impact voor jouw merk.

Door inhoudelijke content te delen, speel je niet alleen slim in op de vraag van professionals, maar werk je ook aan een sterke positie als thought leader binnen jouw vakgebied. Zo ben je in de zomer niet alleen bezig met het bereiken van professionals, maar ook met het boeien én binden.

Vergeet daarbij niet de zomerse sfeer in je contentstrategie te verwerken. Zo wordt de professional extra aangesproken door jouw content.

Dus, laat die zonnebril niet te lang op je hoofd zitten en ga aan de slag met die zomerse content!

Reserveer je advertentie De zomer: tijd om jouw content te laten shinen direct!

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!