Als marketeer wil je professionals bereiken, boeien en binden aan jouw merk. De zomer is een periode die door marketeers vaak wordt gezien als ‘komkommertijd’ en zetten marketingacties vaak op een laag pitje.
Een gemiste kans in onze ogen!Â
Deze periode biedt onwijs veel kansen en het is zonde om die niet te benutten.
In de zomer…:
- Wordt vakinhoudelijke informatie online én offline goed gelezen, bekeken en geluisterd;
- Is er minder concurrentie, waardoor je uitingen extra opvallen;
- Werk je aan je doelen op gebied van awareness en thought leadership
- Blijf je on top of mind bij je doelgroep.
Wil je daar meer over weten? In dit blog leggen we uitgebreid uit waarom de zomer zo belangrijk is en welke winst er voor jouw organisatie te behalen valt tijdens deze periode.Â
Blijf top-of-mind tijdens de zomer
Belangrijk dus om met stijgende temperaturen, de inspanningen niet te laten zakken.Â
Werken aan doelen als awareness en thought leadership zijn uiteraard belangrijk. Maar weet je ook het belang van top-of-mind blijven?
We kennen allemaal het gezegde ‘out of sight, out of mind’. En dat is het tegenovergestelde van de gewenste situatie. Een tijd niet meer op het netvlies van de doelgroep komen, kan ervoor zorgen dat de positie die jij ingenomen had bij jouw doelgroep, verdwijnt. Zelfs bij een korte periode van afwezigheid, zoals een paar maanden. Het kost je veel meer tijd, moeite en geld om weer op die positie terug te komen, dan om je marketinginspanningen door te laten lopen in de zomer.
En hoe maak je een pakkende campagne in de zomer, waarmee je op het juiste moment Ă©n de juiste content deelt met artsen? We helpen organisaties al meer dan 15 jaar met het bereiken, boeien en binden van professionals en weten daarom precies hoe je dit doet.Â
Zomerse pakketten
Werk jij aan de awareness rondom jouw product(en) of merk? Dan is het Awareness Pakket iets voor jou.
Blijf top of mind door zichtbaar te blijven gedurende de zomermaanden. Een wikkel of doorhechter zijn hier perfect voor: ze hebben een hoge attentiewaarde met opvallende uitingen die vastzitten aan de buitenkant van het vakblad. Wordt de editie meegenomen op vakantie zonder paperwrap, dan zit jouw wikkel of doorhechter nog steeds in de koffer!
Liever werken aan doelen op gebied van thought leadership? Kies dan voor één van de Thought Leadership pakketten. In de zomer hebben en nemen professionals meer tijd om de diepte in te gaan en extra kennis te vergaren. Dat doen zij via vakbladen, nieuwsbrieven, websites, webinars en podcasts.Â
Â
Medisch Contact is hĂ©t merk om artsen te bereiken, boeien en binden.Â
Het merk wordt actief door jouw doelgroep gelezen en maakt het mogelijk om bij artsen met verschillende specialismen zowel on- als offline op het netvlies te komen.Â
Â
- Pakketten
Awareness
-
3x wikkel of doorhechter in
Medisch Contact, naar 1 specialisme,
op data*: -
- 6 juli 2023
-
- 3 augustus 2023
-
- 17 augustus 2023
-
-
* Incl. drukwerk, porto en handeling
Thought Leadership
-
Inhoudelijke communicatie met artsen via
een artikel -
- Interview, schrijven en opmaken advertorial*
-
- 1/1 pagina advertorial in Medisch Contact
-
- Online publicatie op medischcontact.nl
-
- 3x promotie in e-nieuwsbrief
-
-
* Incl. schrijven van promoberichten en
opmaak van afbeeldingen
Thought Leadership 2.0
-
Deel inhoudelijke kennis via je
eigen podcast -
-
- Ontwikkelen van 2 podcastafleveringen
-
- Publicatie in de MedFeed podcast app
-
- Gesponsorde promotiecampagne via
MedFeed LinkedIn in juli,
augustus, september
-
Meer weten?
Plan een call met me in!
"De zomer is mijn favoriete periode! Ik help dan graag met het bedenken van unieke, zomerse content om artsen aan jouw merk te koppelen."
Plan een call met me in!
"Jij wordt thought leader binnen jouw specialisme met podcastproducties waarin je jouw kennis deelt met de arts."
Plan een call met me in!
"Met een crossmediale campagne in Medisch Contact blijf jij on top of mind bij de arts. Met sterke inhoud wordt je gezien als thought leader door jouw doelgroep."
Plan een call met me in!
"Weet je dat de wikkel en doorhechter de allerhoogste attentiewaarde hebben? Kortom, jouw uiting valt op! Werken aan awareness deze zomer? Ik help je graag."
Plan een call met me in!
"Artsen hebben tijdens de zomerperiode net iets meer tijd om Medisch Contact te lezen en podcasts te beluisteren. Laat deze kansen niet liggen."
Plan een call met me in!
"MedFeed is super populair bij alle artsen en apothekers. Heb jij veel inhoudelijke informatie om te delen? Twijfel dan niet om contact op te nemen."